پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
منوچهر متکی

حوزه/ معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با اشاره به اتمام دوران داعش بر لزوم توجه علما و نخبگان جهان اسلام به مسایل کلان جامعه اسلامی از جمله تمدن نوین اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر متکی، پیش از ظهر امروز در کمیسیون «تمدن نوین اسلامی به مثابه راهبرد وحدت اسلامی»، در تهران گفت: امسال، محور کنفرانس بین المللی وحدت، تمدن نوین اسلامی است.

وی افزود: این موضوع در پنج کمسیون مورد بررسی قرار گرفت که چهار کمیسیون کار خود این بحث را دنبال کرد؛ نام کمیسیون حاضر، تمدن نوین اسلامی، به مثابه راهبرد وحدت اسلامی است، یعنی اینکه چه رابطه ای بین تمدن اسلامی و وحدت اسلامی وجود دارد.

متکی بیان کرد: در یک نگاه تاریخی مشاهده می کنیم که این نسبت، یک نسبت کاملاً مستقیم است؛ یعنی در هر دوره ای که مسلمانان وحدت داشتند محصول آن، تمدن اسلامی شد ولی هر وقت که با هم اختلاف پیدا کردند، تمدن موجود نیز مضمحل شد.

معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در 7 سال گذشته، جریان های تکفیری و داعش، از افغانستان به سمت عراق و سوریه حرکت کردند و مظاهر تمدن را از مساجد، آثار تاریخی و.. از بین بردند.

وی اظهارکرد: علمای جهان اسلامی باید به ارتباط این دو موضوع یعنی تمدن اسلامی و وحدت توجه بیشتری داشته باشند زیرا تجمیع این نگاه می تواند به یک نگاه کلی مبدل شود و این بحث چراغ راهی برای تشکیل کارگروه های تخصصی شود.

معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: پس از دوره جدید و سخت منطقه، فرصت خوبی برای جهان اسلام است که به موضوعات اساسی خود بپردازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha