پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رسانه های غربی

حوزه/ نماینده پارلمان غنا، بر لزوم توسعه فناوری و رشد علمی جهان اسلام، تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، دکتر عبدالمحمد مبارک، امشب در آیین اختتامیه سی‌ویکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، در مرکز همایش های صداوسیما، گفت: امروز که برای اولین بار به ایران آمده ام، متوجه شدم که تمام تبلیغات رسانه های غربی علیه ایران دروغ بوده است.

وی افزود: پیام رهبر انقلاب اسلامی ایران و رئیس جمهوری ایران در روزهای اخیر، بسیار شفاف و روشن بود؛ این بزرگان اهمیت وحدت را از جایگاه قرآن و سنت نبوی به همگان گوشزد کردند.

نماینده پارلمان غنا، اظهار کرد: عربستان سعودی که به عنوان پاسدار اسلام تلقی شده است، امروز با آمریکا و اسرائیل علیه ایران همکاری می کند؛ آنچه در اورشلیم رخ داد، نشان دهنده آن است که همه مسلمانان متفق القول هستند که باید با این اقدام مبارزه کنند.

وی ادامه داد: در این روزها شاهد مقابله با حرکت اشتباه دشمنان و آمریکا بوده ایم؛ این مسأله باعث شد که مسلمانان علیه دشمنان خود که چهره آنها روشن شد، متحد شوند.

عبدالمحمد مبارک، بیان کرد: مشکل کشورهای اسلامی، سیاسی است؛ پس از سی‌‌ویک دوره برگزاری همایش وحدت، باید از خود بپرسیم که چگونه می توانیم این مشکلات سیاسی را حل کنیم.

نماینده پارلمان غنا، اظهار کرد: دشمنان ما، اسرائیل و آمریکا از رسانه ها بهره می برند تا بتوانند در خصوص مذاهب ما دروغ پردازی کنند، ولی این کنفرانس یک پیام آشکار را به دنیا ارائه می دهد؛ ما باید پیام خود را به سراسر دنیا ارائه دهیم.

وی گفت: باید از رسانه های خود برای مقابله با دشمن به درستی عمل کنیم؛ ترکیه و برخی از کشورهای اسلامی در زمینه رسانه ای به خوبی عمل می کنند و باید با رسانه های انگلیسی و فرانسوی زبان، زمینه های نشر پیام خود را فراهم کنیم.

عبدالمحمد مبارک، بیان کرد: کشورهای اسلامی باید راه های پژوهش و توسعه را در پیش بگیرند؛ باید ظرفیت های ملی خود را صرف توسعه کشورهای خود کنیم؛ برای شکست دشمنان باید فناوری و علوم خود را رشد دهیم.

نماینده پارلمان غنا، اظهار کرد: مسلمانان باید در عرصه نوآوری و فناوری در دنیا حرف اول را بزنند؛ مسلمانان به جای مواد معدنی، باید علوم و فناوری خود را صادر کنند.

وی در پایان گفت: ائمه جماعات اسلامی باید به کشورهای اسلامی سفر کنند و تفکر وحدت‌آمیز را از طریق منابر، مدارس و مساجد منعکس کرده و به رشد و تقویت پیوندهای دینی کشورهای اسلامی کمک کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha