پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین غلامعلی صفایی بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر از رسالت های حوزه، تداوم انقلاب و تربیت طلاب براساس طراز انقلاب است که این طلاب دارای شاخصه های چون، اراده، داشتن تقوا، علم، اخلاق، روحیه ایمانی و جهادی است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صفایی در درس اخلاق این هفته مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) که با حضوراساتید و طلاب این مدرسه علمیه در قم برگزار شد با بیان اینکه پیامبر(ص) رحمت للعالمین است و خدای متعال پیامبری را که از  جنس خود بشر است به میان انسانها فرستاده تا دین را به بشر ابلاغ کند وآلودگی ها و زشتی ها را ازجامعه بردارد، گفت: ازدیگر رسالت پیامبر(ص) این بود که مبانی دینی و اخلاقی را درجامعه تجلی دهد و قرآن و قانون الهی را به بشر آموزش دهد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه خدای متعال سیره زندگی پیامبر(ص) را الگوی عملی برای جامعه بشری قرار داده است و دراین  رابطه به همه  توصیه و سفارش کرده است افزود: اگر مردم سیره اخلاقی وعملی را در زندگی خود تجلی دهند قطعا  به کمال خواهند رسید و گرفتار لغزش نخواهند شد. 

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اگر انسان براساس قوانین خدا حرکت کند و هر چه را دین گفته ارزش قائل باشد و پای بند باشد این چنین فردی هدایت یافته است گفت: این مسئله مهمی است و نباید از کنار آن به سادگی عبور کرد.

این استاد با بیان اینکه در شرایط حساسی از لحاظ  تفکرات و هجمه های فرهنگی و ضد دینی و ایجاد گروهای تروریستی علیه دین هستیم بر هوشیاری روحانیت دراین مسائل تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفائی بوشهری افزود: در شرایطی قرار داریم که انقلاب اسلامی با طلوع خود توانسته باعث بیداری قلبها شود و هیمنه قدرتهای غرب و شرق را درهم شکند و این انقلاب با طلوع خود آمده تا سیره نبوی را حیات دوباره ببخشد.

این استاد اخلاق با بیان اینکه انقلاب با همه آثاری که توانسته در جهان ایجاد کند، ولی از سوی دشمنی معاندین روز به روز هم بیشتر شده گفت: انقلاب برای مقابله نیازمند حمایت جدی تری از سوی حوزه و حوزویان و آحاد جامعه است.

امام جمعه استان بوشهر گفت: یکی از رسالت های حوزه، تداوم انقلاب و تربیت طلاب براساس طراز انقلاب است که این طلاب دارای شاخصه های چون، اراده، داشتن تقوا، علم،  اخلاق، روحیه ایمانی و جهادی است.

این استادحوزه با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی والاترین نعمت ازسوی خدای متعال به جامعه اسلامی است بر ولایت مداری و پیروی از ولی فقیه برای تدوام انقلاب تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفائی بوشهری  از دیگر شاخصه های طلبه تراز انقلاب را تولید علم، بصیر، آگاه به زمانه، هوشیارو استکبار ستیزدانست

این استاد اخلاق عنوان کرد: طلاب قدر عمر خود را بدانند و برای  تهذیب نفس و تعلیم و تربیت تلاش بیشتر کنند و نقش خود را به عنوان عالم و مبلغ به درستی انجام دهند و طوری در جامعه در برخورد با مردم رفتار کنند تا مردم اهل علم و علما را دوست داشته باشند.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha