شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان بوشهر

حوزه/ امام جمعه بوشهر، گفت: روحانیت استان بوشهر براساس اسناد معتبر تاریخی، گام های مؤثری برای ترویج اسلام و مبارزه علیه متجاوزان انگلیسی برداشته است و هر بار، نام عالمان ربانی بوشهر، لرزه بر اندام انگلیسی‌ها می‌انداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفایی‌بوشهری، امروز در گردهمایی طلاب و فضلای بوشهری مقیم حوزه علمیه قم که در مدرسه امام عصر(عج) در قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه شخصیت پیامبر(ص) در روایات و آیات گفت: پیامبر(ص)، بزرگ شخصیت جهان خلقت هستند و همه بر این حقیقت، اذعان دارند.

امام جمعه بوشهر، با بیان اینکه خدای متعال، سیره نبوی را برای مردم الگو قرار داده و به همه سفارش کرده است به سیره نبوی(ص) عمل کنند که برگرفته از دین است، افزود: از جمله این سیره، رسیدگی به مردم مستضعف و فقیر، انجام کار خیر و دوری از لغزش و گناه است.

وی افزود: کسانی که پیرو دین و متخلق به اخلاق نبوی باشند، مورد شفاعت انبیای الهی، معصومین(ع) و حتی اولیای خدا قرار خواهند گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با بیان اینکه پیامبر(ص)، منبع فیض الهی به‌طور تکوینی و تشریعی بر روی زمین است، گفت: نعمت هایی که به بشر می رسد و بلاهایی که دفع می شود، همه به دلیل وجود مقدس نبی مکرم اسلام(ص) و اهل‌بیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، عنوان کرد: در روایتی از معصوم(ع) آمده است که بالاترین محبت به پیامبر(ص)، پیروی عملی از ایشان در آداب و اخلاق و دین‌داری است؛ بنابراین اگر می خواهیم، محبت عملی به معصومین(ع) داشته باشیم و مورد شفاعت قرار بگیریم، لازم است پیرو عملی آنها باشیم.

امام جمعه بوشهر، با بیان اینکه استان بوشهر از عالمان و فرهیختگان بزرگی برخوردار است که کمتر سخن و یادی از آنها شده افزود: بسیاری از این عالمان در عرصه حدیث، فقه و تاریخ، آثار ارزشمندی از خود به یادگار گذاشته‌اند، ولی متأسفانه به دلایل مختلف از یادها رفته اند.

وی افزود: از منطقه بوشهر، عالمانی برخاسته اند که توانستند کمر انگیس و استعمار را بشکنند و در تاریخ ماندگار شوند؛ همه کسانی که علیه استعمارگران به مبارزه برخاسته‌اند به حکم عالمان دینی بوده است و مهم‌ترین آنها، رئیس‌علی دلواری بود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، گفت: براساس اسناد معتبر تاریخی، روحانیت استان بوشهر گام‌های مؤثری برای ترویج اسلام و مبارزه علیه متجاوزان انگلیسی برداشته است و هر بار که نام عالمان ربانی بوشهر به زبان می آمد، لرزه بر اندام انگلیسی ها می‌انداخت.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، با بیان اینکه علما و روحانیت، شناسنامه استان بوشهر هستند و انگلیس ها  اجازه نشر آن را نمی دادند، عنوان کرد: روحانیت و مجاهدین بوشهری با تلاشی که از خود نشان دادند همه حمله‌های انگلیسی‌ها به بوشهر را خنثی و دفع کرده و حتی این شهر را تبدیل به گورستان آنان کردند.

امام جمعه بوشهر، با بیان اینکه یکی از رسالت‌های روحانیت معاصر در استان بوشهر، احیای آثار و نام عالمان و فرهیختگان تأثیرگذار بوشهری است، عنوان کرد: قطعاً با احیای نام و آثار عالمان گذشته بوشهری، مردم متوجه عظمت خدمات روحانیت این شهر خواهند شد.

وی با بیان اینکه روحانیت استان موجب افتخار کشور و نظام است، اظهار کرد: تقوا، علمیت، تولید علم، مجاهدت، مردم‌داری، مبلغ بودن و پیروی از ولی فقیه و رهبری، از جمله آثار روحانیت سلف استان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    0 0
    بهتراست سوره احزاب باصدای بلند بخوانید