پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به این که ایمان به علم ارزش می بخشد، گفت: فرهنگ صحیح اسلامی بصورت کامل در دانشگاه‌ها پیاده سازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، امروز در جلسه معارفه مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی اظهار داشت: نعمت‌های پروردگار به تعبیر قرآن کریم به عدد و رقم قابل‌ شمارش نیست و دلیل آن هم روشن است، چون جهان یک مجموعه واحد است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نعمت‌ها را هر چند در ظاهر نمی‌شود، ولی در باطن قابل طبقه‌بندی شدن هستند گفت: هدفمند بودن در هر جایی نشان از عقل است و خداوند به هر موجودی آن ابزاری که لازم داشته را اعطا کرده است.

وی با بیان اینکه علوم درجه‌بندی می‌شوند، افزود: انسان در تمام ابعاد زندگی باید بیاموزد و ارزش علوم با یکدیگر متفاوت بوده و این موضوع در عرف جامعه هم وجود دارد.

رئیس شورای حوزه علمیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: نرخ حیات مشخص نیست، درنتیجه ارزش علوم هم مشخص نبوده، ولی در ایمان مشخص شده و ایمان است که به علوم ارزش می‌دهد وگرنه همه چیز خسران است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه فرهنگ صحیح اسلامی باید در دانشگاه‌ها پیاده سازی شود، گفت: اگر به همین نسبت بخواهیم در دانشگاه‌ها و مسؤولیت‌ها رتبه‌بندی کنیم کسی حرف اول را می‌زند که متولی پرورش انسان است.

وی با اشاره به اینکه همچنان که بدن انسان در تعریف نبات قابل تعریف بوده زیرا رویش دارد، افزود: انسان باید با علم و ایمان ساخته شود تا کشور به مدینه فاضله تبدیل شود و این  وظیفه مسؤولان فرهنگی بوده که باید بهترین مبانی دینی و ایمانی را برای تربیت انسان اتخاذ کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha