چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: به زودی کاروان کمک های جمع آوری شده مردم نوع دوست کردستان که توسط حوزه استان جمع آوری شده، برای مردم مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهار داشت: حوزه علمیه استان کردستان در همان روزهای نخستین حادثه زلزله در استان کرمانشاه تمام توان خود را برای یاری رساندن به مردم زلزله زده بکار گرفت.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان  ادامه داد: 24 ساعت بعد از این حادثه، دو تیم از طلاب و روحانیون داوطلب از استان کردستان به همراه مواد و اقلام ضروری برای زلزله زدگان، راهی مناطق زلزله زده کرمانشاه شدند.

وی با اشاره به اینکه این دو گروه در شهرستانهای زلزله زده ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب مستقر شدند، افزود: در مراحل نخستین امدادرسانی طلاب حوزه علمیه استان کردستان؛ روزانه در هر وعده غذایی بیش از 7 هزار پرس غذای گرم برای مردم زلزله زده، طبخ و توزیع گردید و تیم دیگر که در ثلاث باباجانی مستقر بود، علاوه بر خدمات رسانی به مردم زلزله زده، کارهای فرهنگی نیز انجام در سطح مناطق مذکور انجام دادند.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان  اظهار کرد: در بازدیدی که چند روز پیش به همراه مدیران مدارس علمیه استان کردستان از مناطق زلزله زده داشتیم، مشاهده شد که هنوز بسیاری از نارسایی ها در مناطق مذکور وجود دارد، لذا حوزه استان دوباره اقدام به جمع آوری کمک های مردمی کرده است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اضافه کرد: ان شاء الله به زودی کاروان کمک های جمع آوری شده مردم نوع دوست استان کردستان که توسط حوزه استان، برای توزیع بین زلزله زدگان، به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه استان کردستان کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه را وظیفه شرعی و انسانی خود می داند، لذا با برررسی های صورت گرفته مردم شهرستان های آسیب دیده به شدت نیازمند کانکس، چادر و... هستند که امید است با مدیریت درست و اصولی کمک های بی شمار و بسیار مردم ایران به ویژه کردستان به دست نیازمندان واقعی برسد.

براساس این گزارش، در اولین مرحله کمک های جمع آوری شده توسط حوزه علمیه استان کردستان بیش از 10 تن برنج به همراه وسایل ضروری به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال گردید و در دومین مرحله نیز 24 تن برنج به همراه مقادیر زیادی روغن و جیره خشک از سطح کردستان جمع آوری و آماده ارسال شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha