شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمود مشایخ - امام جمعه نوشهر

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با انتقاد از سکوت سران کشورهای عربی منطقه در برابر این اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی تصریح کرد: حکّام عرب نباید در برابر این ددمنشی های رژیم اشغالگر قدس و همچنین آمریکای جنایت کار در منطقه سکوت کنند.

حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با محکوم کردن اقدام رییس جمهور آمریکا در اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی، این اقدام را توهینی آشکار به مسلمانان جهان دانست.

وی با بیان این که قدس شریف نخستین قبله مسلمانان جهان است و مورد احترام و تقدس امت اسلامی سراسر دنیا به شمار می رود، افزود: اما ترامپ بدون توجه به این مسائل دست به چنین اقدام ضد اسلامی زده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رییس جمهور آمریکا ناخواسته با این اقدام خود زمان نابودی رژیم غاصب صهیونیستی را نزدیک کرده است، خاطرنشان کرد: آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی باید بدانند که انتفاضه جدیدی در راه است و انشاء الله به زودی این غده سرطانی از پیکره جهان اسلام خارج خواهد شد.

وی با بیان این که این اقدام آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی نشان دهنده ضعف و زبونی دولت های عرب منطقه و انفعال روزافزون حکام آنها در برابر صهیونیست ها است، افزود: متأسفانه سران کشورهای عربی در طی سال های اخیر تنها به مجری سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل شده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اقدام اخیر ترامپ درباره حق حاکمیت رژیم غاصب صهیونیستی در بیت المقدس موجی از مخالفت را در سراسر جهان علیه رییس جمهور آمریکا و همچنین رژیم صهیونیستی ایجاد کرد، افزود: ترامپ در حالی دست به این اقدام جنون آمیز زد که شکست های متعددی را در منطقه طی سال های اخیر تجربه کرده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران همچنین به جنایات و نسل کشی رژیم غاصب و وحشی صهیونیستی در فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت: جنایات های این رژیم نامشروع را نمی شود از زمان پیدایش آنان که تا به امروز هم بی شرمانه دست به هر نوع اعمال زشت و وحشتناک می زنند، بیان کرد.

وی با بیان این که گرگ ذاتاً درنده است و از پاره پاره کردن لذت می برد و در زمان گرسنگی این ویژگی فوران می کند که خوی صهیونیستی نیز همان گونه است، بیان داشت: رژیم صهیونیستی می خواهد بر تفاهم بین دولت خود گردان و نوار غزه  که چند ماه پیش بوجود آمد و باعث قدرت بیشتر فلسطینیان شد ضربه وارد سازد.

حجت الاسلام مشایخ با تاکید بر وحدت و انسجام کشورهای اسلامی بر ضد سیاست های جنایت کارانه آمریکا و رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: جلوگیری از اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در فلسطین، وظیفه امروز ملت های جهان به ویژه کشورهای اسلامی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با انتقاد از سکوت سران کشورهای عربی منطقه در برابر این اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی تصریح کرد: حکام عرب نباید در برابر این ددمنشی های رژیم اشغالگر قدس و همچنین آمریکای جنایت کار در منطقه سکوت کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ از روز ﺑﻪ وﺟﻮد آﻣﺪن رژﯾﻢ جعلی و ﻏﺎﺻﺐ ﺻهیوﻧﯿﺴﺖ ﺗﺎ ﺑﻪ اﻣﺮوز ﻣﺮدم ﻣﻈﻠﻮم و ﻣﺤﺮوم ﻓﻠﺴﻄﯿﻦ در ﺷﮑﻨﺠﻪ و رﻧﺞ و ﻋﺬاب ﺑﻪ ﺳﺮ ﻣﯽ ﺑﺮﻧﺪ، اداﻣﻪ داد: ھﺮ روز ﮐﻪ ﻣﯽ ﮔﺬرد آﻧﺎن زﻣﯿﻦ ھﺎی ﻓﻠﺴﻄﯿﻦ را ﻏﺼﺐ ﮐﺮده و ﺑﺮای ﺧﻮد ﺟﺎ ﭘﺎ را ﺗﺤﮑﯿﻢ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران ﺑﺎ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﺑﺮ اﯾﻦ ﮐﻪ ﺣﻀﻮر ﮔﺴﺘﺮده ﻣﺮدﻣﯽ ﺳﺒﺐ عقب نشینی آمریکا و رژیم صهیونیستی از توطئه جدید خود در سرزمین های اشغالی خواهد شد، ﮔﻔﺖ: اﮔﺮ ﮐﺸﻮرھﺎی اﺳﻼﻣﯽ ﺑﻪ ﺳﻔﺎرش ھﺎی اﻣﺎم راﺣﻞ و ﺗﻮﺻﯿﻪ ھﺎی ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رھﺒﺮی ﻋﻤﻞ ﮐﻨﻨﺪ اﺳﺮاﯾﯿﻠﯽ وﺟﻮد ﻧﺨﻮاھﺪ داﺷﺖ.

حجت الاسلام مشایخ تصریح کرد: ﻗﺪس شریف نخستین قبله مسلمانان جهان و ﻣﻮﺿﻮﻋﯽ آرﻣﺎﻧﯽ ﺑﺮای ﻣﻠﺖ ھﺎی ﻣﺴﻠﻤﺎن جهان و دﻧﯿﺎ اﺳﺖ ﮐﻪ متأسفانه امروز مورد سوء استفاده و طمع جنایت کاران جهان قرار گرفته است.

امام جمعه نوشهر در بخش پایانی سخنان خود ﺗنها راه ﺷﮑﺴﺖ رژﯾﻢ صهیوﻧﯿﺴﺘﯽ را ﻣﻘﺎوﻣﺖ و اﯾﺴﺘﺎدﮔﯽ داﻧﺴﺖ و ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﻣﻠﺖ اﯾﺮان ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﭘﺮﭼﻢ دار ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺻﮫﯿﻮﻧﯿﺴﻢ ﺟﮫﺎﻧﯽ ھﻤﻮاره در ﺑﺮاﺑﺮ اﯾﻦ رژﯾﻢ ﺟﻌﻠﯽ و ﺟﻨﺎﯾﺖ ﮐﺎر اﯾﺴﺘﺎده اﺳﺖ.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha