شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بابامیر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه جده بزرگ از برگزاری سلسله نشست ها و کارگاه های پژوهشی تخصصی برای طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان به میزبانی مدرسه علمیه جده بزرگ خبر داد.

حجت الاسلام امان الله بابا میرساطحی، مدیر مدرسه علمیه جده بزرگ، در  گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان،  ضمن تبریک هفته پژوهش، به تشریح ویژه برنامه های این مدرسه پرداخت.

وی با اشاره به وضعیت فعلی پژوهش در حوزه های علمیه و فعالیت های مثبتی که در این زمینه صورت گرفته است، بر ضرورت شناسی مساله پژوهش و تحقیقات علمی در حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد.

مدیر مدرسه علمیه جده بزرگ اصفهان با بیان ویژگی های منحصر به فرد حوزه علمیه اصفهان از منظر حضور عالمان و دانشمندان که به عنوان حوزه ای کهن، آثار و تالیفات بسیاری را ایجاد کرده اند، گفت:، در بحث ضرورت شناسی پژوهش، توجه به این سابقه علمی و بیان این سرگذشت تاریخی را برای طلاب جوان، دارای اهمیت زیادی است.

وی  با ذکر کارکردهای وجودی، تاریخی و اجتماعی حوزه های علمیه، و با تاکید بر این که رسیدن به اهداف شکل گیری و دوام حوزه های علمیه تنها از مسیر پژوهشگری به سامان خواهد رسید،  ابراز کرد: اجرای برنامه هایی که بتواند روحیه پژوهشگری را در طلاب احیا نماید امروزه از ضرورویات حوزه علمیه است.

حجت الاسلام بابامیرساطحی، فلسفه برگزاری برنامه های پژوهشی از جمله نشست ها و کارگاه ها را، ایجاد علاقه و انگیزه پژوهش در طلاب دانست و افزود: در هفته پژوهش، سلسله نشست ها و کارگاه های پژوهشی تخصصی برای طلاب و روحانیون، به میزبانی مدرسه علمیه جده بزرگ در روزهای چهارشنبه  ۲۲آذرماه، پنج شنبه ۲۳ آذرماه و شنبه ۲۵ آذرماه با حضور معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان و رئیس مرکز تخصصی حوزه علمیه استان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha