شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست علمی "وحدت اسلامی در سیره صادقین(ع)"

حوزه/ به مناسبت هفته وحدت، نشستی علمی با عنوان "وحدت اسلامی در سیره صادقین(ع)" در محل جامعة المصطفی در پاکستان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به مناسبت هفته وحدت، نشستی علمی با عنوان "وحدت اسلامی در سیره صادقین(ع)" در محل جامعة المصطفی در پاکستان برگزار شد.

در این برنامه شخصیت‌های مطرح  علمی و دینی از جمله رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی جناب پروفسور دکتر قبله ایاز، رئیس معاونت پژوهش و تحقیقات جامعه حقانیه اکورہ ختک(از بزرگترین مدارس اهل سنت پاکستان) جناب مولانا اسرار مدنی، نائب دبیر شورای همبستگی ملی جناب ثاقب اکبر، جانشین محترم نماینده جامعة المصطفی آقای ضیایی و اساتید و دانشجویان جامعة المصطفی واحد برادران اسلام‌آباد شرکت داشتند.

پروفسور قبله ایاز رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان به‌عنوان مهمان ویژه جلسه در سخنرانی خود به شخصیت و زندگانی والای پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی ﷺ و فرزند برومندش امام جعفر صادق علیه‌السلام پرداخت.

وی در سخنرانی خود به این نکته اشاره کردند که امام جعفر صادق علیه‌السلام استاد امام ابوحنیفه نیز بودند و استاد از شاگردش تقدم و فضیلت برخوردار است. با توجه به این‌که در پاکستان اکثریت مردم پیرو فقه و مسلک ابوحنیفه هستند از این‌جهت در سطح پاکستان امام جعفر صادق علیه‌السلام نکته مشترک برای تقویت وحدت اسلامی به‌حساب می‌آید، زیرا تمامی مسالک مسلمانان پاکستان به احترام و مقام والای ایشان اذعان دارند

جناب دکتر ثاقب اکبر نائب دبیر شورای هماهنگی ملی در سخنان خود اشاره کرد: امام جعفر صادق علیه‌السلام یکی از شخصیت‌های بی‌نظیر جامعه اسلامی هستند که در هر حوزه‌ای شاگردان ممتازی را به جامعه اسلامی تحویل داد. ایشان در سخنان خود وحدت اسلامی را که ابتکار امام خمینی (ره) در این عصر است گرامی داشت و افزود: این شخصبت عظیم بود که برای وحدت مسلمانان جهان از 12 ربیع‌الاول تا 17 ربیع‌الاول هفته وحدت نامیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha