شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: وقتی اروپا و انگلیس به غارت شبه قاره پرداخت و با بی رحمی خون مردمانش را می مکید، گاندی رهبر انقلاب هند، گفت «من به پیروی از سرور آزادگان، حسین(ع) انگلیس را بیرون می کنم» و این کار را نیز انجام داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، صبح امروز دردیدار با موکب داران بهداشت و درمان اربعین حسینی گفت: مسئله اربعین حسینی امروز به عنوان یک سمبل در یک حرکت عدالت‌خواهانه به صورت بین المللی از کشورها و قشر های گوناگون است.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی امروز نه تنها برای شیعه بلکه برای تمام مسلمان جهان سند افتخار است، افزود: نام امام حسین(ع) در میان همه ملت ها محبوبیت داشته و از هر مکتب و مسلکی اعم از هندوها، ارمنی، زردشتی و اهل سنت نیز به وی ارادت دارند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان خراسان جنوبی افزود: پیامبر می فرمایند:« برای شهادت امام حسین (ع)، حرارت و گرمایی در دل های مومنان است که هرگز خاموش و سرد نمی شود».

وی با بیان اینکه در این حرکت بزرگ نه تنها مسلمانان بلکه غیرمسلمانان نیز حضور دارند، افزود: امام حسین(ع) سمبل عدالت در مقابل ستم است وحرارت محبت این امام بزرگوار در دل ها می ماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: وقتی اروپا و انگلیس به غارت شبه قاره پرداخت و با بی رحمی خون مردمانش را می مکید، گاندی گفت «من به پیروی از سرور آزادگان، حسین(ع) انگلیس را بیرون می کنم» و این کار را نیز انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان کرد: در حرکت عظیم اربعین همه قشرها اعم از فقیر و غنی با پای برهنه و وجود موکب هایی که در مقابل فرهنگ تنازع بقاع بیگانگان و غربی ها مسئله ایثار و از خود گذشتگی ها و ارزش ها را نمایش می دهد، جایگاه رفیعی دارد.

وی با اشاره به خدمات رسانی موکب های خراسان جنوبی در کاظمین بیان کرد: این خدمات بزرگ در واقع اشاعه فرهنگ محب ایثار و از خودگذشتگی، عدالت خواهی و ایستادگی در مقابل ستمکاران است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هر چند در دوران حیات امام حسین(ع) فرمانروای وقت متوکل عباسی برای جلوگیری از زیارت عاشقانشان این افراد را سخت شکنجه می‌کرد اما همچنان به دیدار امام می‌شتافتند، خاطرنشان کرد: حرارت محبت امام حسین(ع) در دل‌ها می‌ماند.

گفتنی است، در پایان این مراسم با لوح تقدیری از سوی بسیج جامعه پزشکی استان از دست‌اندرکاران و عوامل بهداشت و درمانی استان که برای خدمت‌رسانی به زائران مراسم اربعین در کاظمین حضور داشتند قدردانی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha