جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست

حوزه/نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های خراسان شمالی با چهار اندیشمند و صاحب‌نظر لبنانی برگزار و بر وحدت بیش‌ازپیش مسلمانان تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های خراسان شمالی، پیش از ظهر امروز با حضور چهار اندیشمند و صاحب نظر لبنانی در محل دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد.

هرگز پشت رهبرمان را خالی نخواهیم کرد

عضو مجمع علمای مقاومت اسلامی لبنان در این نشست گفت: علمای شیعه و سنی لبنان حامی سرسخت رهبر معظم انقلاب بوده و این موضوع سبب ناخرسندی دشمنان شده است.

حجت‌الاسلام شیخ حسین قبریس اظهار داشت: برای بسیاری از سیاستمداران جهان، بسیار عذاب‌آور است که ما با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارتباط داریم، آنها می‌خواهند ما ارتباطمان را با ایران قطع بکنیم؛ اما ما هرگز این کار را نخواهیم کرد.

وی افزود: گاهی اوقات در رسانه‌ها مطرح می‌شود که چرا لبنان و ایران با یکدیگر همکاری می‌کنند و حتی تا جایی تحلیل می‌کنند که چرا وابستگی حیاتی لبنان به ایران وجود دارد و چرا به هویت لبنانی خود بازنمی‌گردید؟

عضو مجمع علمای مقاومت اسلامی لبنان در تشریح این سؤالات گفت: اگر لبنان با کشورهایی مانند آمریکا، اروپا یا اعراب ارتباط داشت، هیچ‌گاه این سنگ‌اندازی‌ها و ممانعت‌ها صورت نمی‌گرفت و نبود.

وی با بیان اینکه این سؤالات از مجموعه‌هایی درون ایران نیز شنیده می‌شود و برخی‌ها به دنبال قطع ارتباط ایران با حزب‌الله لبنان و جریان مقاومت هستند، افزود: اگر ما با کشورهای اروپایی و ایالت متحده ارتباط داشتیم برای آن‌ها هرگز مشکل‌ساز نبودیم، اما چون با مدافع عزت مسلمین جهان یعنی ایران اسلامی ارتباط داریم این برای آن‌ها غیرقابل تحمل است.

حجت‌الاسلام قبریس در پاسخ به این شبهات و سؤالات گفت: جنگ احد دیگر تکرار نمی‌شود، زیرا که در آنجا می‌خواستند با شکست مسلمانان، پیامبر را تنها نشانه‌گیرند اما اکنون دشمنان توان شکست ایران و خالی کردن اطراف رهبر آن را ندارند.

وی تأکید کرد: دشمنان رسول‌الله(ص) بدانند که ما هرگز پشت رهبرمان را خالی نخواهیم کرد و هرگز رهبر عزیزمان را تنها نخواهیم گذاشت.

معاون تبلیغات مؤسسه «شهید» حزب‌الله لبنان با بیان اینکه برخی حتی در رسانه‌ها به ما تهمت‌های ناروا می‌زنند و می‌گویند به لبنانی بودن خود برگردید و به ایران متکی نباشید، تصریح کرد: درواقع آن‌ها با مقاومت و حزب‌الله لبنان مشکل دارند و ما همین‌جا اعلام می‌کنیم ما هرگز ارتباط خود را با جمهوری اسلامی ایران قطع نخواهیم کرد و بلکه این ارتباط ما روزبه‌روز گسترده و محکم‌تر هم می‌شود.

وی در پایان از آمادگی کشور لبنان برای همکاری در زمینهٔ اهدای عضو با ایران خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه پیوند اعضا ایران جزو کشورهای پیشرفته جهان است و آمادگی همکاری فراوان بین دو کشور لبنان و ایران وجود دارد.

گفتنی است، در این نشست موضوعات مختلف منطقه ای و اهمیت وحدت در ادامه ی راه مقاومت در مقابله با صهیونیسم و استکبار مطرح و علمای اندیشمند لبنانی ابراز امیدواری کردند وحدت دو کشور با رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب بیش از پیش در پیشبرد اهداف مقاومت و همچنین نابودی جبهه کفر، موثر واقع شود.

همچنین در این نشست گروه لبنانی به سوالات اساتید در خصوص اهمیت نقش وحدت جوامع اسلامی پاسخ دادند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha