شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه فتنه ۸۸ یک امتحان سیاسی بود، گفت: ۹ دی روز ختم قائله بزرگی به نام فتنه بود که هم افرادی از داخل کشور و هم سران استکبار و رسانه‌های غربی در آن سهیم بودند؛ قصد اصلی و اساسی آن‌ها براندازی نظام بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز در نشست برنامه‌ریزی مراسم 9 دی اظهار داشت: 9 دی روز ختم قائله بزرگی به نام فتنه بود که هم افرادی از داخل کشور و هم سران استکبار و رسانه‌های غربی در آن سهیم بودند؛ قصد اصلی و اساسی آن‌ها براندازی نظام بود.

وی با بیان اینکه فتنه 88 یک امتحان سیاسی بود، افزود: فتنه ۸۸ یک جریان بود که پشت‌صحنه آن کودتای خزنده و نرم قرار داشت؛ اما در یوم‌الله ۹ دی چهره اصلی برخی از نفوذی‌های داخلی و خارجی نمایان شد.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه 9 دی تجلی بلوغ سیاسی ملت بود، گفت: یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های پیش‌رو حماسه 9 دی بوده که در تقویم‌ها به‌عنوان روز بصیرت نام‌گذاری شده است و این روز را روزی تاریخی در انقلاب می‌دانیم.

وی با بیان اینکه مردم با انقلاب خود علیه طاغوت آن‌ها را از کشور بیرون رانده و پرچم جمهوری اسلامی را قله‌ها به اهتزاز درآوردند، اظهار داشت: ما انقلاب سومی هم داشتیم و آن حماسه 9 دی بود که ملت علیه فتنه فتنه‌گران و نفاق پای صحنه حاضر شدند و این حضور ملت بدون هیچ تبلیغی بود که بعد از هشت ماه آشوب و فتنه‌گری برای حمایت از ارزش‌های انقلاب در صحنه حاضر شده و حماسه بزرگی را خلق کردند.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: مردم ما از همان روز اول اسلام ناب محمدی را انتخاب و به انقلاب اسلامی آری گفتند و به فتنه‌گر، کفر، ظلم و ستم نه اعلام کردند ازاین‌رو دین ما بر اساس این ارزش‌ها است.

وی با بیان اینکه از مسائل مهم انقلاب ما این بود که چهره‌های ناشناخته، در حوادث شناخته شدند و این خاصیت هر انقلاب است، گفت: انسان‌ها را باید در تحولات و پدیده‌ها شناخت و در فرازوفرودهاست که خائن از خادم جدا می‌شود.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، فتنه 88 را یک حادثه حساب‌شده و از قبل طراحی‌شده از سوی دشمنان داخلی و خارجی عنوان کرد و افزود: فتنه 88 یک جریان بود که پشت‌صحنه آن کودتای خزنده و نرم قرار داشت؛ اما در یوم‌الله 9 دی چهره اصلی برخی از نفوذی‌های داخلی و خارجی نمایان شد.

وی تصریح کرد: در روز 9 دی سال 1388 ملت ایران به همه کسانی که باطل را به صورت حق مطرح می‌کردند تا نظامی که با خون پاک شهدا آبیاری شده را با همه افتخارات آن به فراموش بسپارند، پشت پا زدند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید از روز 9 دی سال که روز دفاع از حریم اسلام و ولایت‌فقیه بود درس بصیرت گرفت تا در برابر دشمنان هوشیارانه مقابله کنیم

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha