جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمود مشایخ - امام جمعه نوشهر

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر نقش آفرینی علما نبود دشمنان اصل دین را تحریف می کردند و ما امروز جایگاه فعلی اسلام را دارا نبودیم، تصریح کرد: علما و روحانیت دفاع از آرمان های انقلاب را تکلیف خود می دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، یک شنبه شب در مراسم بزرگداشت آیت الله سجادی نوری(ره) که در مسجد جامع نوشهر برگزار شد، به نقش علما در حفظ و گسترش دین در جامعه اشاره کرد و گفت: علما به عنوان میراثداران پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) نقش بسزایی در رشد و تعالی جامعه دینی عهده دار بوده اند.

مسؤول حوزه علمیه شهید بهشتی نوشهر با بیان این که علما و بزرگان دینی همواره در خط مقدم دفاع از ارزش‌های ناب اسلامی بودند، افزود: امروز نیز روحانیت همانند گذشته مدافع حقیقی اسلام ناب محمدی است.

حجت الاسلام و المسلمین مشایخ با بیان این که علما و روحانیت همواره پناهگاه و مأمنی امن برای مردم بوده و هستند، تصریح کرد: مردم همیشه اعتماد قلبی به روحانیت داشتند و همین مسأله سبب ارتباط نزدیک مردم با علما شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان اسلام همواره در پی خدشه‌دار کردن جایگاه روحانیت بوده‌اند، ادامه داد: حضور روحانیت در عرصه‌های مختلف سبب خنثی شدن توطئه های دشمنان شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که ارتباط مردم با علما و بزرگان دینی یک ارتباط قلبی و عاشقانه بوده است، تصریح کرد: علما همواره با آغوش‌ باز پذیرای مردم بودند و به مسائل و مشکلات آنها رسیدگی می کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که علما لحظه ای نسبت به دفاع از دین سکوت نکردند و همواره در برابر انحرافات با اقتدار ایستادگی کرده و می کنند، بیان داشت: علمای دین دفاع از اسلام ناب و همچنین آرمان های انقلابی را یک تکلیف دانسته و می دانند.

وی با بیان این که متأسفانه دشمنان و بدخواهان همواره تلاش کردند تا دین را از صفحه روزگار محو کنند، بیان داشت: اما امروز می بینیم مبانی دینی با نقش آفرینی و تلاش های مراجع دینی عزتمندانه در صحنه حضور دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که مردمی بودن یکی از مهم ترین شاخصه های علما و روحانیت شیعه در طول تاریخ بوده است، تصریح کرد: علما هیچ گاه خود را جدای از مردم ندانسته اند و همین امر موجب یک پیوند عمیق قلبی میان مردم و علما شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که سیره و منش علما ایستادگی مقتدرانه در برابر دشمنان دین بوده است، تصریح کرد: علمای اصیل شیعه هیچ گاه حاضر نشدند به دلیل منافع شخصی حقارت ذلت و زیر بار سلطه  دشمن رفتن را تحمل کنند.

وی با بیان این که اگر نقش آفرینی علما نبود دشمنان اصل دین را تحریف می کردند و ما امروز جایگاه فعلی اسلام را دارا نبودیم، افزود: به برکت حضور و نقش آفرینی علما، دین و ارزش های حاکم بر حفظ و در جامعه گسترش یافت.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که علما نیز در مسیر تبلیغ دین مشکلات بسیاری تحمل کردند، گفت: فقهای دینی همواره در این مسیر پر فراز و نشیب با مخالفت های حکام دیکتاتور و ظالم مواجه بودند، اما این مشکلات مانع از انجام هدف غایی آنها نشد.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ در بخش دیگری از سخنان خود به زهد، تقوا، سادگی و مردمی بودن آیت الله سجادی نوری(ره) که این عالم وارسته را در میان مردم و علما بسیار محبوب ساخته بود، اشاره کرد و گفت: ایشان هیچ گاه آلوده مطامع دنیوی نشد و همواره زندگی ساده ای داشت. 

وی با تأکید براین که بی رغبتی به دنیا، ساده زیستی و تعبد آیت الله سجادی نوری کم نظیر بود، تصریح کرد: آیت الله سجادی نوری(ره) بدون توجه به مسائل دنیوی تنها در مسیر رضای الهی گام بر می داشت.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که درگذشت چنین عالمی است که موجب ثلمه و خلأیی جبران ناپذیر در جامعه است، خاطرنشان کرد: وجود چنین شخصیت های اثرگذاری برای نظام اسلامی یک نعمت الهی است که فقدان چنین وارستگانی جبران ناپذیر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha