جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حوزه

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) راز و جرگلان گفت: ارتباط صمیمی بین حوزه‌های علمیه اهل سنت و شیعه در این شهرستان برقرار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام شکرالله شکیبا، پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان استان، در جریان بازدید از این مدرسه گفت: ارتباط صمیمی بین حوزه‌های علمیه اهل سنت و شیعه در این شهرستان برقرار است.

وی با بیان اینکه شهرستان راز و جرگلان 75 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد نزدیک به 70 درصد اهل تسنن هستند، افزود: در شهرستان راز و جرگلان 27 مدرسه علمیه اهل سنت وجود دارد و تا سال 86 هیچ مدرسه علمیه تشیع در منطقه فعالیت نداشت و از آن سال به بعد مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) تأسیس شد.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) شهرستان راز و جرگلان تصریح کرد: اکثریت طلاب بومی مدرسه اهل تشیع راز و جرگلان از همان بخش اقلیت بومی منطقه هستند.

وی اظهار داشت: طلاب مستعدی در عرصه‌های مختلف در این مدرسه مشغول به فعالیت هستند و در طول چند سال گذشته 40 نفر فارغ‌التحصیل شدند که تعدادی در قم، مشهد و شهرهای دیگر مشغول به ادامه تحصیل هستند.

حجت‌الاسلام شکیبا گفت: خداوند متعال را شاکریم که مدرسه علمیه باقرالعلوم (ص) تمام مناطق شیعه‌نشین، ادارات، نهادها و شهرهایی که جزو توابع آن هستند را از لحاظ فرهنگی و تبلیغی زیر پوشش خود دارد.

وی، برگزاری نشست‌های فقهی بین علمای شیعه و سنی منطقه و اعزام مبلغ به روستاهای دورافتاده این شهرستان را از جمله فعالیت‌های این مدرسه عنوان کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha