جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار با حجت الاسلام علیدادی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین علیدادی، با اشاره به دغدغه‎های فرهنگی مقام معظم رهبری، گفت: برای رفع معضلات جامعه، مخصوصا جامعه زنان باید با کمک یکدیگر و برنامه ریزی قوی پیش برویم تا ان شاءلله در سال‎های آینده بتوانیم در این زمینه گام‎های مهمی برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمان،  حجت الاسلام حسین اللهوردی مدیر حوزه علمیه استان کرمان به همراه کارمندان مدیریت حوزه خواهران، اساتید و مدیران مدارس خواهران شهر کرمان با حجت الاسلام والمسلمین علیدادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان دیدار کردند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین علیدادی ضمن تقدیر و تشکر از تشکیل این جلسه، درباره اهمیت تعلیم و تربیت و وظیفه حوزههای خواهران، گفت: هدف تمام پیامبران و امامان جز تعلیم و تربیت انسان نبوده است. شما مسوولین حوزه علمیه خواهران مسوولیت ویژهای دارید، زیرا حوزه خواهران بیشترین اثر گذاری را در جامعه زنان دارد.

نماینده ولی فقیه در کرمان افزود: جامعه زنان به سه دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است. اول این که جمعیت زنان چیزی کمتر از مردان نیست و تقریبا همیشه جمعیت مردان و زنان برابر بوده است. پس نادیده گرفتن جامعه زنان ناشدنی است.

وی، دلایل دیگر اهمیت جامعه زنان این گونه مطرح کرد: دلیل دوم جایگاه مادری خانمها است. لذا چه زنان و چه مردان، همگی به جایگاه مادر افتخار میکنند و افتخارشان این است که بخشی از عمرشان تحت تربیت مادرشان بودند. و به همین دلیل هم جایگاه مادر در اسلام آن قدر از اهمیت برخوردار است. دلیل سوم اثر گذاری خانمها است. ما شاهدیم که در زندگی مشترک این خانمها هستند که بر آقایان اثر گذارند. پس برای شما که جزو تصمیم گیرها و اثر گذارها هستید باید از آسیبهای امروز جامعه زنان مطلع باشید و برای آنها طرح داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی، در پایان با  اشاره به دغدغههای فرهنگی مقام معظم رهبری، بیان داشت: برای رفع معضلات جامعه، مخصوصا جامعه زنان باید با کمک یکدیگر و برنامه ریزی قوی پیش برویم تا ان شاءلله در سالهای آینده بتوانیم در این زمینه گامهای مهمی برداریم.

در پایان این جلسه از طرف مدیریت حوزه علمیه خواهران استان کرمان، لوحی به رسم یادبود تقدیم حجت الاسلام والمسلمین علیدادی شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha