جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: یکی از ضروریات امر پاسخگویی به نیازهای بین المللی، آشنایی روحانیون و مبلغان با زبان های زنده دنیا است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، در مراسم رونمایی از سامانه ها و وب سایت های جدید حوزه علمیه خراسان، در حاشیه نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان با بیان این که بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه باید پاسخگوی نیازهای جامعه بین المللی باشند، ابراز کرد: یکی از ضروریات این امر آشنایی روحانیون و مبلغین با زبان های زنده دنیا است.

مدیر حوزه علمیه خراسان خاطر نشان کرد: در همین راستا در فضای مجازی دو وب سایت انگلیسی و عربی حوزه راه اندازی شده است تا نسبت به اطلاع رسانی برای مخاطبان این عرصه اقدام شود.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی پس از رونمایی از سامانه پژوهشگران نیز گفت: این سامانه از امور بسیار ضروری برای ساماندهی فعالیت های پژوهشی پژوهشگران حوزه های علمیه و همین طور فعالیت های نوین پژوهشی شناخته می شود.

وی تصریح کرد: زیرساخت همه فعالیت های مورد نیاز در این سامانه روزآمد، کارآمد، عمیق، گسترده، دقیق و عالمانه است که بسته به رشته های تخصصی پژوهشگران ساماندهی و گروه بندی شده که امیدواریم این حرکت تداوم یافته و روز به روز به لحاظ گستردگی ارتقا پیدا کند.

رونمایی از سامانه مرکز آموزش مهارت های حوزه خراسان

وی ضمن رونمایی از سامانه مرکز آموزش مهارت های حوزه های علمیه خراسان خاطر نشان کرد: مرکز آموزش مهارت های علمی در این حوزه از گستره پهناوری برخوردار می باشد که فعالیت های عملی فراوانی در حوزه مهارتی و مشاوره های اجتماعی انجام داده است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی بیان کرد: بنا داریم در مرکز آموزش مهارت ها، امور روزآمد و مورد نیاز حوزه را دنبال کرده و با افتتاح این سامانه، همه حوزویان در قسمت مهارت های علمی و اجتماعی ورود بالفعل پیدا کنند و آثار ارزشمندی را به حوزه علمیه و جامعه اسلامی به فضل الهی ارائه کنند. 

حجت الاسلام والمسلمین همچنین با حضور در جمع خبرنگاران ، با بیان این که این سامانه های رونمایی شده بر حسب نیازسنجی تولید شده است، گفت: اهمیت این سامانه ها از آن جهت است که مقام معظم رهبری در بیانی فرمودند اگر مسئولیت دیگری نداشتم مسئولیت فضای مجازی را بر عهده می گرفتم.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که هدف اصلی بهره برداری از فضای مجازی بسط و اشاعه گسترده مسائل آموزشی برای مخاطبین با هزینه های کم و وسعت زیاد است، تصریح کرد: امروزه شبهات مختلف از نحله های متفاوتی مطرح شده که این شبهات از ضروریات و اولویت دار ترین بحث هایی است که طلاب و فضلا باید به آن بپردازند و در این زمینه از توانمندی های خاصی در حوزه شبهه شناسی برخوردار باشند تا بتوانند به این مسائل در فضای مجازی پاسخ دهند.

وی با بیان این که جامعه هدف فضای مجازی گسترده بوده و 40 هزار حوزوی ما نیز می توانند از این فضا به درستی استفاده کنند، افزود: اگر بنا باشد تا برای شبهه شناسی کلاس های بیرونی گذاشته شود زمانبر و کم تاثیر است اما اینجا می توان به سادگی پیام دین مبین اسلام را از راه تربیت مبلغین فعال و پویا به سراسر جهان از طریق فضای مجازی اشاعه داد. 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان این که جهادگران فضای مجازی به صورت داوطلبانه برای فعالیت در این فضا اعلام آمادگی کرده اند و مسلح می شوند تا به جنگ با شبیخون فرهنگی دشمنان در فضای مجازی رفته و فرهنگ دینی و اسلامی را به مردم معرفی کنند، خاطر نشان کرد: در هر قسمتی بر حسب نیازسنجی های صورت گرفته محتوا آماده شده و بخش فناوری، سامانه هایی را طراحی می کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که تولیدات این حوزه پس از حکم انتصاب مقام معظم رهبری آغاز شده و حرکت های خوبی در عرصه های علمی، پژوهشی صورت گرفته که از جمله آن راه اندازی هیات های اندیشه ورز با تحت پوشش قرار دادن محققین و پژوهشگران است، ابراز کرد: امروزه جمعی از پژوهشگران تحت نظر این هیات ها در حال فعالیت هستند. 

وی با بیان این که مدارس علمیه تحولی نیز کارخود را به جد در حوزه های علمی، پژوهشی آغاز کرده اند و در زمینه موضوعات بروز به پژوهش می پردازند، اظهار کرد: حاصل این پژوهش ها به صورت مجلات فاخر مورد نیاز جامعه ارائه می شود. 
 

هجدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی با نهمین حضور حوزه علمیه خراسان در قالب ۴۵ غرفه حوزوی عصر امروز به کار خود پایان می دهد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha