شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام علی میناپور دیالی- مدیر حوزه لرستان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میناپور با اشاره به اینکه حوزه های علمیه باید طلاب و مبلغانی توانمند برای تبلیغ جهانی تربیت کنند، چرا که امروز فضای بین الملل نیازمند حضور روحانیت شیعه است، گفت: طلاب و مبلغان باید مسلط به مسائل روز و پاسخگوی سئوالات و شبهات مخاطبان در زمینه های گوناگون باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور، امروز در همایش فصلی مدیران مدارس علمیه استان لرستان که در مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر برگزار شد با اشاره به اینکه حوزه های علمیه در تبلیغ آموزه های دینی و صیانت از سیره اهل بیت(ع) نقش بی بدیلی دارند، گفت: علاقمندان به فراگیری علوم دینی و حوزوی با تهذیب و تحصیل در حوزه های علمیه، پرچمداران صیانت از دین و آگاهی در جامعه به شمار می روند و همواره در راه اعتلای آموزه های دین مبین اسلام و مکتب تشیع قدم بر می دارند .

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه باید با ترویج فرهنگ انس با قرآن و روایات اهل بیت(ع)، در راستای نهادینه سازی ارزش های اخلاقی در جامعه، تلاش مضاعف داشته باشند، خاطر نشان کرد: ارتقاء مبانی تهذیبی، آموزشی و گسترش اخلاق مداری در مدارس علمیه باید در راس برنامه های تهذیبی آموزشی حوزه باشد .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید طلاب در تراز انقلاب و آرمان های نظام اسلامی تربیت کنند، گفت: حوزه ها باید مروج اخلاق مداری، ولایت محوری و استکبار ستیزی باشند و طلابی ارزشی و کارآمد تربیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با اشاره به اینکه حوزه های علمیه باید طلاب و مبلغانی توانمند برای تبلیغ جهانی تربیت کنند، چرا که امروز فضای بین الملل نیازمند حضور روحانیت شیعه است، افزود: طلاب و مبلغان باید مسلط به مسائل روز و پاسخگوی سئوالات و شبهات مخاطبان در زمینه های گوناگون باشند.

وی با بیان اینکه باید ارتقاء فرهنگ پژوهش در بین طلاب و در راس برنامه های پژوهشی مدارس با نگاه ویژه ای دنبال شود، خاطر نشان کرد: باید معاونان پژوهش و اساتید مدارس با تشویق و ترغیب طلاب به امر تحقیق و پژوهش، آنان را در این عرصه یاری دهند .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان در پایان از برگزاری همایش مدیران و معاونان تهذیب مدارس علمیه استان لرستان در 26 آذرماه جاری خبر داد و گفت: این همایش، زیر نظر اساتید مجرب اخلاق از قم با هدف ارتقاء برنامه های جامع تهذیبی برای مدیران و معاونان تهذیب برگزار خواهد ش.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha