پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام رضایی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از فعالیت ۶۴۲ روحانی در استان خبر داد و آمار مساجد استان را ۲ هزار و ۸۴ مسجد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام احمد رضایی، پیش از ظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی کارشناسان فرهنگی و مدیران ادارات و نمایندگی های تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با مدیران کل «امور مساجد و مبلغین» و «امور فرهنگی و رسانه» سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: روحانیون احیاگران مکتب نورانی اهل بیت(ع) هستند که بهترین فضایل برای این امر ذکر شده است.

وی با اشاره به فعالیت روحانیون در سطح استان، بیان کرد: در حال حاضر ۶۴۲ روحانی در مناطق مختلف استان فعالیت می کنند، همچنین ۸۸ روحانی مستقر، ۱۱۰ روحانی طرح هجرت و ۵۵ نفر از ملاهای محلی در استان فعالیت دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، آمار مساجد استان را  ۲ هزار و ۸۴ مسجد اعلام کرد و  از وجود ۲۱۰ خانه عالم در استان خبر داد و افزود: ۱۶۳ خانه عالم به بهره برداری رسیده و ۴۶ خانه نیز نیمه تمام هستند.

وی در پایان با بیان اینکه دو نمازجمعه رسمی اهل سنت در استان برگزار می شود، اظهار کرد: ۳۳ مدرسه دینی اهل سنت در استان فعالیت می کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha