پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدیر حوزه های علمیه

حوزه/مدیر حوزه‌های علمیه گفت:۱۵ هزار طلبه سطح سه و چهار حوزه علمیه، مترصد نوشتن پایان‌نامه بوده که اجرای آئین‌نامه‌های جدید، می‌تواند تحولی عظیم و نوینی در حوزه‌های علمیه به وجود آورد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله اعرافی ظهر امروز در دیدار معاون، مدیران و کارکنان معاونت منابع انسانی و پشتیبانی حوزه های علمیه که در سالن جلسات مرکز مدیریت درقم برگزار شد، اظهارداشت: به‌رغم تمامی مشکلات بودجه‌ای که حوزه‌ با آن مواجه است،  هرگز کار خدمات‌رسانی متوقف نشده و در بسیاری از امور نیز با جهش‌هایی روبه‌رو شده است.

وی تصریح کرد: رویکرد برنامه‌ای، آینده‌نگر و کلان باید در دستورالعمل‌های اقدامات معاونت منابع انسانی و پشتیبانی حوزه‌های علمیه قرار داشته باشد همچنین باید تلاش شود تا حوزه‌های علمیه به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در برنامه 5 ساله نائل شود که شایسته است در برنامه‌های 5 ساله بعدی نیز این رویکرد تقویت و دقیق‌تر شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تأکید کرد: باید تمام دست‌اندرکاران و معاونت‌های مختلف حوزه با رویکرد و نگاه کلان و برنامه محور اقدامات خود را دنبال کنند که در این صورت شاهد توفیقات و گشایش‌های بزرگی خواهیم بود.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اهمیت دنبال کردن رویکرد نتیجه گرایی در حوزه‌های علمیه عنوان کرد: رویکرد خروجی خواهی و نتیجه گرایی، باید به‌صورت جدی در معاونت‌های حوزه علمیه مورد مطالبه باشد و خروجی و نتیجه اصلی این رویکرد نیز تربیت و آموزش طلابی بوده که در قبال جامعه و ارزش‌های اسلامی فردی مفید شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: داشتن رویکردی انقلابی و اخلاق مدارانه باید همواره در حوزه‌های علمیه تقویت شود همچنین معاونت‌ها و کارکنان بخش‌های حوزه علمیه باید ازنظر اخلاقی و سلامت کاری همواره الگو و نمونه باشند، داشتن رویکرد همگرایی و هم‌افزایی نیز در بخش‌های مختلف حوزه‌های علمیه امری ضروری بوده که با توجه به حیطه وظایف گسترده معاونت منابع انسانی و پشتیبانی حوزه‌های علمیه و پیوند آن با سایر بخش‌های حوزه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با تأکید بر اهمیت حمایت از فرایندهای تسهیل‌کننده امور در حوزه علمیه عنوان کرد: تسهیل فراینده‌ها، تکمیل و ایجاد زیرساخت‌های لازم و پیشرفت و توسعه نرم‌افزاری باید در حوزه‌های علمیه، روندی صعودی داشته باشد، همچنین در مسائل مرتبط با فناوری و نرم‌افزار حوزه علمیه، هیچ خط قرمزی نداریم و از محصولات این زمینه حمایت خواهد شد.

امام‌جمعه قم گفت: آگاهی مجموعه عوامل و دست‌اندرکاران حوزه علمیه باسیاست‌ها و گردش آزاد اطلاعات در پیشرفت و تعالی کارهای اداری و امور مختلف حوزه علمیه می تواند بسیار مهم و تأثیرگذار  باشد.

آیت‌الله اعرافی اضافه کرد: 15 هزار طلبه سطح سه و چهار حوزه علمیه مترصد نوشتن پایان‌نامه بوده که اجرای آئین‌نامه‌های جدید می‌تواند تحولی عظیم و نوینی در حوزه‌های علمیه به وجود آورد؛ همچنین مباحث مربوط به‌نظام رشته‌ای حوزه‌های علمیه و استان‌ها نیز از ظرفیت‌ها و مزایای بزرگی برخوردار بوده که می‌تواند نقش مؤثری را در تحول حوزه‌های علمیه داشته باشد.

وی عنوان کرد: حوزه با ظرفیت‌های بزرگی که در اختیار دارد می‌تواند بار مالی خود را بر دوش کشد که نیازمند اجرای طرح‌هایی از قبیل منابع پایدار است که در این زمینه نیز ظرفیت‌هایی وجود دارد که می‌توان در آن‌ها ورود کرد.

امام‌جمعه قم گفت: به‌جز چند مدرسه محدود استان قم، فضای آموزشی مابقی مدارس علمیه استان در وضعیتی نامناسب قرار دارند که باید به وضعیت بهبود آن‌ها توجه شود، همچنین مباحثی از قبیل تغذیه، اسکان، ابنیه، مسکن و دیگر الزامات زندگی اجتماعی طلاب نیز به وضعیتی مطلوب برسد.

آیت‌الله اعرافی عنوان کرد: ازجمله نیازهای مهم حوزه علمیه ایجاد مجتمع‌های تابستانی در شهرهای مختلف بوده تا علاوه بر استفاده‌های جانبی فرصتی باشد که در آن طلاب حوزه علمیه دروس معمول حوزه را در سال‌های کمتری به پایان برسانند.

خاطرنشان می شود: در ابتدای این دیدار سید مصطفی حسینی نژاد معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه های علمیه و سایر مدیران این معاونت گزارشی از عملکرد سال 96 خود ارائه دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha