پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید محمود جلالی / امام جمعه فریدونکنار

حوزه/ نایب رئیس شورای حوزه علمیه مازندران به سکوت و حتی حمایت برخی سران کشورهای عربی از اقدامات و سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی در برابر امت اسلامی اشاره کرد و گفت: هیچ ننگی بالاتر از این برای سعودی ها نیست که با آمریکا و صهیونیست ها علیه اسلام و امت اسلامی هم پیمان شده اند.

به خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران، در نشستی با جمعی از فعالان فرهنگی با محکوم کردن اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی گفت: ترامپ با این اقدام خود ضدیت و دشمنی خود با امت اسلامی را آشکار کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که ترامپ ثابت کرد که هیچ توجهی به حقوق مسلمانان نداشته و ندارد، افزود: آمریکایی ها از همه توان خود برای نابودی اسلام ناب به کار گرفته اند.

امام جمعه فریدونکنار همچنین به سکوت و حتی حمایت برخی سران کشورهای عربی از اقدامات و سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی در برابر امت اسلامی اشاره کرد و گفت: هیچ ننگی بالاتر از این برای سعودی ها نیست که با آمریکا و صهیونیست ها علیه اسلام و امت اسلامی هم پیمان شده اند.

حجت الاسلام جلالی با تأکید براین که به طور حتم آینده آل سعود همان سرانجام صدام جنایت کار خواهد بود، تصریح کرد: اگر آل سعود دست از این اقدامات مشمئز کننده خود در منطقه برندارد به طور نابودخواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه آل سعود با آمریکا و صهیونیست ها برای کشتار مردم بی گناه سوریه، یمن و عراق هم پیمان شده است، خاطرنشان کرد: جنایت هایی که این کشور در یمن انجام داده است، هیچ گاه از ذهن ها فراموش نخواهد شد.

وی با اشاره به این‌که امام راحل از همان آغاز وجهه اسلامی و بعد اعتقادی مبارزه با رژیم صهیونیستی را کارسازترین روش برای بسیج ملت مظلوم فلسطین و جلب حمایت امت اسلام از آنان معرفی کرد، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تا آخرین لحظه عمر با برکت خود مدافع آرمان فلسطین بودند.

حجت الاسلام جلالی  همچنین با تأکید براین که مسأله فلسطین یکی از مهم‌ترین مسائل جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: بی تفاوتی نسبت به مسأله فلسطین خیانت بزرگی به اسلام و امت اسلامی است.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه مازندران، مهم‌ترین راه و رویه در دفاع از مردم مظلوم فلسطین را ایستادگی در برابر سیاست های خطرناک آمریکا و صهیونیست ها دانست و گفت: اقدام اخیر ترامپ موجب تقویت وحدت امت اسلامی علیه صهیونیست ها شده است.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که رییس جمهور آمریکا با اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به همه مسلمانان جهان توهین و جسارت آشکاری کرد، افزود: امروز آحاد جامعه اسلامی باید مقتدرانه در برابر این توطئه خطرناک دشمنان ایستادگی کنند.

وی همچنین به طرح دروغین ایجاد صلح در فلسطین از سوی برخی قدرت‌های استکباری اشاره کرد و یادآور شد: تجربه تاریخی نیز نشان داده است که مسأله فلسطین در پشت میز مذاکره حل نشده و کمترین اثر جریان سازش که استکبار جهانی آن را طراحی کرده، خروج رژیم صهیونیستی از بحران عدم مشروعیت است.

حجت الاسلام جلالی افزود: هرگونه راهکاری که به گونه ای رژیم اشغالگر را به رسمیت شناخته و بر سر حقوق ملت فلسطین معامله کند، پذیرفتنی نیست و در حال حاضر راهکار اصلی، همان است که فرزندان قهرمان فلسطین و جریان انتفاضه جدید در پیش گرفته اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که همه ملل اسلامی در سراسر جهان باید دست به دست هم دهند تا متجاوزان را بیرون کنند و این یک تکلیف شرعی و اسلامی است، ادامه داد: حدود 70 سال پیش انگلیس یک غده سرطانی در مرکز اسلام کاشت و امروز رژیم صهیونیستی در مرکز و قلب اسلام قرار گرفته و باید سریع‌تر از این مرکز خارج شود.

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که امت اسلامی هیچ گاه نباید تسلیم خواسته های آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی شوند، تصریح کرد: امت اسلام باید بدانند که این دو کشور جنایت کار دشمن درجه یک اسلام و مسلمانان جهان هستند.

وی با اشاره به این که کشورهای اسلامی باید بدانند که آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی لحظه ای از ضربه زدن به امت اسلامی عقب نشینی نمی کنند، خاطرنشان کرد: دشمنی این کشورهای سلطه گر در دهه های اخیر علیه امت اسلامی به وضوح دیده شده است.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که ترامپ در اقدام اخیر خود بار دیگر دشمنی آشکار آمریکا و رژیم صهیونیستی با امت اسلامی را به اثبات رساند، تصریح کرد: این کشورها پس از شکست های متعدد در خاورمیانه آخرین تیر خود را علیه امت اسلامی رها کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha