جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مهدی عنایت نژاد

حجت الاسلام عنایت نژاد گفت: علوم دانشگاهی اگر الهی نباشد، بی ثمر و علوم حوزوی اگر متناسب با مسائل روز نباشد، کارآمد نخواهد بود، لذا در سایه وحدت آن ها می توان به کمال علمی هر دو رسید.

حجت الاسلام مهدی عنایت نژاد استاد مدرسه علمیه قروه درجزین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: وحدت حوزه دانشگاه امروزه یک ضرورت است.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه متکفل ترویج معارف انبیاء الهی بوده و دانشگاه هم در علوم تجربی فعالیت دارد که با همگرایی این دو نهاد علمی می توان گره های بزرگی را در جامعه باز کرد.

حجت الاسلام عنایت نژاد اظهار کرد: علوم دانشگاهی اگر الهی بناشد، بی ثمر و علوم حوزوی اگر متناسب با مسائل روز نباشد، کارآمد نخواهد بود، لذا در سایه وحدت آن ها می توان به کمال علمی هر دو رسید.

وی افزود: گاهی تعصب های بی جا مانع از  وحدت در میان حوزه دانشگاه خواهد بود، چرا که هر یک خود را حق دانسته و دیگری را تکذیب کرده که در این صورت شاهد وحدت بین این دو نخواهیم بود.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به دست های پنهان برای ایجاد تفرقه در بین حوزه و دانشگاه، بیان داشت: حوزه دانشگاه باید مقابل تفرقه افکنی های دشمنان باشند.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل کرسی های آزاد اندیشی مشترک در فضای حوزه و دانشگاه کمک کرده تا اختلاف نظرها به حداقل رسیده و نظریات مفیدی از میان آن ها استخراج شود.

حجت الاسلام عنایت نژاد تصریح کرد: پیشرفت صرفا در تکنولوژی نیست، بلکه باید در حوزه معنویت و ایمان هم پیشرفت داشت تا در مسیر کمال واقعی که سعادت دنیا و آخرت است قدم نهاد.

وی در پایان افزود: حوزه و دانشگاه دو بال برای پیشرفت و کمال ایران اسلامی بوده که با وحدت و همگرایی می توانند از سد همه موانع پیشرو گذشته و در جهاد علمی پیروز میدان باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha