شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ دیدار نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مدیر حوزه های علمیه

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: طرح انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس شریف و به رسمیت شناختن آن توسط رئیس جمهور آمریکا، اقدامی خبیثانه و باطلی است که شکست خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه دوشنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و مسئولان سازمان بسیج طلاب و روحانیون که در قم برگزار شد، اظهار کرد: خدا را باید شاکر باشیم با رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری، منظومه عظیم نظام اسلامی که توسط امام (ره) شکل گرفته است، اداره می شود و اگر بسیج به عنوان یک شجره طیبه و حرکت جهادی نبود، بدون تردید در طول مسیر انقلاب اسلامی بازمی‌ماندیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: امروز به برکت الگوی بسیج و حرکت جهادی که در متن نظام اسلامی شکل گرفته است، شاهد گسترش جبهه مقاومت در هشت کشور اسلامی هستیم که همه مرهون خون شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است.

آیت الله اعرافی، بسیج را یکی از آرمان های انقلاب، امام و رهبری دانست و گفت: حوزه و روحانیت در طول این سال‌ها با حضور جدّی در همه ساحت‌های بسیج و همچنین انقلابی بودن و ماندن در ابعاد معرفتی و علمی نقش به‌سزایی داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز باید سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون، نظامِ موضوعات و نقشه راهی را در راستای پیشبردهای نظام اسلامی ترسیم کنند و بر روی همین مدار و با تأکید بر ساحت های متنوع، گام هایی رو به جلو بردارند.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه باید در بدنه سازمان بسیج طلاب، دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه و مرکز ارتباطات و بین الملل نیز حضور داشته باشند، بیان داشت: با توجه به حضور گسترده و فعال استادان و طلاب در عرصه بسیج باید از ظرفیت های «دفتر امور اجتماعی و سیاسی» و «مرکز ارتباطات بین المللی حوزه» بهره کافی را برد.

آیت الله اعرافی ادامه داد: هرچقدر تعامل و همکاری این سازمان با نهادهای حوزوی گسترده و مشارکت حداکثری باشد، تردیدی نیست در رسیدن به نقاط هدف، تسریع خواهد شد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه سخنان خود، تولید فکر و اندیشه مورد نیاز نظام اسلامی را یکی دیگر از رسالت های سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون عنوان کرد و گفت: حوزه علمیه باید در تولید اندیشه، فکر و کلام اسلامیِ مورد نیاز نظام و انقلاب، کار کند و با توجه به انقلابی بودن، باید پرچم شعائر را برافراشته کند.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در همه فراز و فرودهایی که حوزه های علمیه و عالمان دین با آن روبه‌رو بوده اند، بسیج حضور داشته است، چراکه بسیج، امری ولایی و مردمی است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha