سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ دیدار نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مدیر حوزه های علمیه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، گفت: شجره طیبه بسیج، امروز الگوی جوانان مقاومت در کشورهای اسلامی شده است، مثلاً در عراق، الگوی جوانان حشدالشعبی و در لبنان، الگوی جوانان مقاومت حزب الله قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی شامگاه دوشنبه در دیدار با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه که در قم برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکریم که توانسته ایم در این دوران حساس و عصری که هجمه های متعدد و متنوع نظام اسلامی را تهدید می کند، بار دیگر شجره طیبه بسیج با نهاد مقدس روحانیت، تعاملات خود را افزایش دهند و در ساحت های مختلف همکاری کنند و تعامل سازنده ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه بسیج و روحانیت از متن جامعه هستند و کاملا رنگ و بوی مردمی دارند، اظهار کرد: در دوره‌ای، بسیج مردمی ممکن بود در عرصه دفاعی فعال باشد همچون سال‌های دفاع مقدس که مردم و نیروهای بسیج حضور فعال و اثرگذاری داشتند، و در دوره‌ای نیز ممکن است بسیج مردمی در عرصه‌های فرهنگی، علمی، جنگ نرم و نظایر اینها فعالیت کند، چنان‌که در دوران پس از جنگ، بسیج با ورود به عرصه‌های فرهنگی و علمی به مقابله با جنگ نرم دشمنان پرداخته است.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه حوزه انقلابی در دفاع از ولایت فقیه پیشگام است، افزود: امروز خدمت به مکتب اهل‌بیت(ع) شیوه های گوناگونی دارد و باید به مقتضیات زمان توجه کرد و برای انقلابی ماندن، دشمن را درست شناخت.

وی با بیان اینکه بازسازی درونی قدرت، استحکام درونی نظام،‌ بحث نفوذ و انقلابی گری  از جمله موضوعاتی است که رهبر معظم انقلاب به آنها اشاره کرده اند، گفت: تکیه و درک درست نسبت به استانداردهای دینی، از معیارها و ملاک های انقلابی ماندن حوزه و روحانیت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اهمیت انقلابی بودن حوزه های علمیه و پیشتازی روحانیت در حرکت های مختلف، اظهار کرد: آگاه‌سازی، هوشیارسازی، همراه‌سازی، بصیرت‌افزایی و مصون‌سازی مردم، از جمله وظایف و نقش روحانیت در جامعه امروزی است.

وی، فاصله گرفتن از ولایت، عقب ماندن از مرجعیت، جایگزینی دیگران به عنوان رهبری فکری و دینی، ظهور و بروز بدعت ها در دین و تنها ماندن ولایت فقیه را از نتایج بی تفاوتی حوزویان عنوان و خاطر نشان کرد: فاصله گرفتن نیروهای انقلاب از حوزه ها، اختلافات دینی، پاسخ ندادن به نیازهای جامعه جهانی و ... را از نتایج بی تفاوتی حوزویان نسبت به انقلاب خواند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، دشمن شناسی را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به فرمایشات قرآن درباره این موضوع، یادآور شد: بیش از ۱۵۰۰ آیه در این مسئله بیان شده که نشان دهنده اهمیت آن است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha