جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید حسین علوی، مدیرعامل خبرگزاری بسیج

مدیرعامل خبرگزاری بسیج با بیان اینکه روحانیت برای آگاه‌سازی افکار عمومی به رسانه نیاز دارد،گفت: اگر حوزه و روحانیت مسلح به سلاح «رسانه» نباشند، در برابر جنگ نرم و عملیات روانی دشمن، قطعاً میدان را در حوزه افکار عمومی خواهد باخت.

سید حسین علوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، در خصوص اهمیت حضور فعال حوزه علمیه در عرصه رسانه، اظهار داشت:  فاصله پرنشده‌ای بین مجامع علمی با مجامع عمومی وجود دارد و در واقع تولیدات فضای علمی مخصوصا در حوزه علوم انسانی اسلامی با بدنه جامعه ارتباط منطقی و گسترده‌ای پیدا نکرده است.‌

مدیرعامل خبرگزاری بسیج تصریح کرد: در واقع مردم نمی‌دانند که حوزه‌های علمیه چه دستاوردهای فاخری دارند و چه خدمتی به آنان می‌کنند، ازاین جهت لازم است که حوزه‌های علمیه با حضور قدرتمند در فضای رسانه ای، با بدنه جامعه ارتباط بیشتری برقرار کنند.

رسانه؛ مهمترین ابزار ارتباطی روحانیت با مردم

وی با اشاره به این که رسانه بهترین ابزار ارتباطی حوزه و روحانیت بتواند با بدنه جامعه و حتی فضای بین الملل است، افزود: مردم احتیاج دارند که با حوزه‌های علمیه و حوزویان در ارتباط  باشند و در واقع این گونه نیازها دو طرفه است. مردم باید بدانند که چه اتفاقی درون حوزه‌های علمیه رخ می دهد و لازم است سؤالات خود را با حوزه‌ و روحانیت در میان بگذارند تا پاسخ‌های مورد نیاز را دریافت کنند و این حلقه واسط در این نیاز دو طرفه «رسانه» است.

علوی با اشاره به فعالیت های ارزشمند خبرگزاری رسمی حوزه، خاطرنشان کرد: رسانه می تواند نقش بسیار موثری در برقراری ارتباط گسترده مردم و حوزه و روحانیت ایفا کند، و لذا راه‌اندازی دفاتر رسانه رسمی حوزه در استان ها با چنین رویکردی، مورد نیاز در جامعه است.

آسیب غفلت از فضای رسانه

مدیرعامل خبرگزاری بسیج با اشاره به نقش رسانه در پیشبرد رسالت و اهداف روحانیت، افزود: روحانیت اصیل انقلابی به عنوان پرچم‌دار اسلام ناب، در تاریخ همواره مورد هجوم دشمنان اسلام و انقلاب بوده و همواره هدف ناجوانمردی‌ها و خباثت‌های جریان ضدحق و جریان باطل بوده است، بنابراین اگر حوزه و روحانیت  مسلح به سلاح «رسانه» نباشند، در برابر جنگ نرم و  عملیات روانی دشمن، قطعاً میدان را در حوزه افکار عمومی خواهد باخت.

وی بیان کرد: روحانیت برای اینکه بتواند نقش آفرینی کرده و اعتماد عمومی را به خود افزایش بدهد و جریان ضدانقلاب، ضد روحانیت و ضد اسلام را برای مردم افشا کند و علیه آن تهاجمی عمل کند، باید به حوزه رسانه توجه ویژه داشته باشد.

رسانه فقط منحصر در یک وب سایت نیست

مدیرعامل خبرگزاری بسیج افزود: اگر حوزه و روحانیت از ابزار رسانه غافل شوند هم جایگاه خود و هم اسلام را در میان افکار عمومی دنیا باخته، لذا لازم است که مسلح به سلاح رسانه شوند، البته سلاح رسانه فقط منحصر در یک وب سایت نیست و حرکت کردن در رسانه مقتضیات و ادبیات خاص خود را دارد.

علوی با بیان اینکه مفهوم رسانه داشتن به آنلاین بودن آن نیست، گفت: رسانه داشتن، به داشتن حرف نو و انتقال پیام  است و اگر ما فهممان از رسانه فهم حضور در یک جبهه  تمام عیار باشد، قطعا رسانه را شناخته ایم و اگر چنین چیزی وجود داشته باشد نیاز امروز روحانیت مرتفع خواهد شد و در غیر این صورت توفیقی حاصل نخواهد شد.‌

این فعال رسانه ای با اشاره به وظایف و رسالت روحانیت در قبال رسانه افزود: بدون شک روحانیت نماینده نبوت و امامت در جامعه است و روحانی کسی است که وجه غالب شخصیتی او روحش است نه جسمش و وقتی شما صحبت از روحانی می‌کنید یعنی به روح خودش توجه بیشتری کرده تا جسمش؛ و این فرد می خواهد منشاء اثر در جامعه باشد و  پیام دین را با زبان روز به مردم ابلاغ کند و در این مسیر باید از ابزار لازم که همان رسانه است، بهره برداری کند.

ابلاغ پیام دین در گستره جهانی با ابزار رسانه

مدیرعامل خبرگزاری بسیج در پایان گفت: روحانیت نباید از موضع بالا به رسانه‌ نگاه کند، بلکه باید ورود جدی به این عرصه داشته باشد و  علاوه بر ابلاغ پیام دین در گستره جهانی، به سالم سازی فضای رسانه ای نیز کمک کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha