پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بسته خبری

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

بسته ویژه خبری حوزه نیوز:                                                  

اجتماعی

 

سود میلیاردی مافیای کتب کمک آموزشی

دبیر کمیسیون آموزش مجلس گفت: باید مجوزها برای فعالیت کتب کمک آموزشی توسط آموزش و پرورش صادر شود اما این عدم تحرک لازم باعث ایجاد مافیا شده و سالانه صدها میلیارد تومان سود به این بنگاه‌های اقتصادی وارد می‌شود.

 

ایران بزرگترین کاشف تریاک جهان نام گرفت

به گفته قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به طور میانگین 75 درصد کشفیات جهانی تریاک، 61 درصد کشفیات مرفین، 17 درصد هروئین و همچنین بیشترین کیس‌های کشف پیش سازهای شیمیایی مواد مخدر توسط ایران صورت می‌گیرد.

 

جهان تا ۱۲ روز دیگر نابود می‌شود

به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، دانشمندان هندی در جدیدترین پیش بینی خود مدعی شدند یک ویروس فضایی ناشناس، بشریت را در 23 دسامبر نابود خواهد کرد.

 

آمار تکان دهنده از کشت موادمخدر در افغانستان

سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی ناجا بیان کرد: براساس گزارش‌ها در سال جاری تولید مواد مخدر در افغانستان به 9 هزار تن رسیده و 90 درصد رشد داشته است. وی افزود: با بیان اینکه کشفیات موادمخدر پلیس در سال جاری در 10 سال اخیر بالاترین میزان بوده از افزایش 70 درصدی دستگیری توزیع‌کنندگان موادمخدر و افزایش 20 درصدی جمع‌آوری معتادان متجاهر خبر داد.

 

ایست عراقی ها به کاوش شهدا در کردستان عراق

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: عملیات جستجوی شهدا در کردستان عراق تا اعلام آمادگی از جانب دولت مرکزی عراق متوقف است. وی ادامه داد: قرار بر این شد که عملیات تفحص با دقت بیشتری در محورهای غرب و جنوب عراق انجام گرفته و همچنین این عملیات در جنوب عراق از جمله مناطق اروند، شلمچه، مجنون، شرق دجله و زبیدات باید با تقویت دستگاه‌های مهندسی سرعت بیشتری بگیرد.

 

میزان کشته های حوادث کشوری اعلام شد

قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: 26 / 10 درصد از حدود 365 هزار مرگ سالانه در کشور در حوادث رخ می دهد یعنی از هر 10 مرگ یکی در سوانح است.

6 / 1 درصد از این مرگ ها در حوادث عمدی و 4 / 6 درصد آنها در حوادث ترافیکی رخ می دهد.

 

ادامه روند نزولی زندانیان کشور

رئیس قوه قضاییه با اشاره به گزارش های رئیس سازمان زندانها راجع به کاهش ورودی زندانیان در کشورگفت: بحمدالله با ابلاغ و اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، به میزان 100هزار نفر از آمار ورودی افراد به زندانها کاسته شده و موجودی زندانها نیز به 217 هزار نفر کاهش یافته است.

 

اجرایی شدن آموزش و پرورش کودکان کار

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اجرای برنامه های 'آگاه سازی' برای کودکان کار گفت: سال گذشته کلا 9 هزار و 280 کودک شامل 6 هزار کودک در مراکز شبانه روزی و سه هزار و 280 کودک در مراکز روزانه را شناسایی کردیم و به کودکان کار در مراکز روزانه و شبانه روزی درباره مراقبت از خودشان آموزش داده می شود.

 

ترمیم حقوق‌های زیر 2 میلیون بازنشستگان

بودجه سال آینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در لایحه تقدیمی دولت 32 هزار و 560 میلیارد تومان است که در مقایسه با سال 96، رشد 8000 میلیارد تومانی را نشان می‌دهد.

 

سهم ناچیز جوانان از بودجه 97

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در ردیف‌های بودجه برای این معاونت تنها 46 میلیارد تومان پیشنهاد شده است، گفت: این درحالیست که حدود 18 میلیارد تومان از این مبلغ برای پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان این معاونت هزینه خواهد شد؛ لذا با بودجه پیشنهادی، با توجه به طرح‌های ملی و ستاد جوانان، نمی توان کارهای بزرگی انجام داد.

 

مرگ ساعتی در حوادث ترافیکی

پیرحسین کولیوند،سرپرست اورژانس کشور،گفت:در حال حاضر در هر ساعت 2 نفر از مردم

در حوادث ترافیکی فوت می‌کنند و 4 یا 5 نفر نیز مجروح می‌شوند که گاهی نمی توانند به

کار بازگردند.

 

معبد چینی در بلند ترین برج چوبی سوخت

آتش در یکی از بلندترین سازه‌های چوبیِ جهان در چین به جان یک معبد چینی ۱۶ طبقه افتاد.این آتش سوزی در یک معبد در جنوب غربی استان سیچوان رخ داد.

 

تدوین و ابلاغ سند نقشه راه درمان

معاونت درمان وزارت بهداشت، تدوین و ابلاغ سند نقشه راه درمان به تفکیک دانشگاه و شهرستان تا سال ۱۴۰۴ که میزان تخت، تجهیزات و سایر منابع فیزیکی و زیرساخت‌های سلامت را به تفکیک استان و شهرستان تعیین می‌کند را یکی از مهمترین اقدامات وزارت بهداشت در حوزه درمان در ۱۰۰ روز اول دولت دوازدهم عنوان کرد.

 

نیاز چند هزار میلیاردی پروژه ها ی شهرداری در میان انبوه بدهی ها

محسن هاشمی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه پل‌های تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید خرازی با محور 45 متری شهید باقری با بیان اینکه پروژه‌های زیادی در شهر تهران فعال است، گفت: بر همین اساس برای اتمام پروژه‌ها به 22 هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

 

تخمین میزان پرداخت رشوه در جهان

مرکز اطلاع رسانی سازمان ملل ،میزان سالانه رشوه در جهان را بیش از یک تریلیون دلار تخمین زد. بر این اساس اقتصاد جهانی در رابطه با فساد مالی  سالانه ۲.۶ تریلیون دلار دیگر را نیز از دست می دهد. همچنین میزان رشوه در کشورهای در حال توسعه ده برابر بیشتر از کشورهای پیشرفته است.کشورهای دانمارک ، نیوزلند و فنلاند به ترتیب مکان های اول تا سوم سالمترین اقتصاد جهانی و روسیه ، اوکراین و ایران در مکان صد و سی یکمین کشور قرار دارند.کشورهای سومالی ،سودان جنوبی و کره شمالی به ترتیب در جایگاه ۱۷۶ تا ۱۷۴ مین کشورهای فاسد جهان قرار دارند

 

میزان طلب های آموزش و پرورش تهران از انبوه سازان

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان استان تهران گفت: این اداره کل از متخلفان انبوه‌سازی که در پروژه‌های خود ساخت فضای آموزشی را رعایت نکردند، 138 میلیارد تومان طلب دارد.

 

منع آمریکایی ها برای استعمال انرژی زا در مدارس

سازمان آموزش و پرورش آمریکا به دنبال پیگیری‌های انجمن ملی معلمان، در نهایت حکم ممنوعیت مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا در مدارس را صادر کرد. به گفته کارشناسان بهداشتی، یک نوشیدنی 500 میلی‌گرمی دو برابر یک فنجان قهوه اسپرسو کافئین دارد و همین موضوع می‌تواند به هوش دانش‌آموزان آسیب بزند و مانع یادگیری مطالب آموزشی در آنها شود.

 

افشای مخدر مرگبار عطری

محمدرضا ابراهيمي، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر،با بيان اينكه ماده صنعتي «دستمال» از دسته مخدر نيست و محرك ميباشد، افزود: قدرت توهم زايي اين محرك صنعتي 80 برابر حشيش است و به دليل اثرات توهم زايي بالاي آن، مصرف كنندگان در مدت كوتاهي به ورطه مرگ كشيده ميشوند.

 

افزایش عجیب عوارض خروج از کشور

در لایحه بودجه سال ۹۷، عوارض خروج از کشور در سفر اول 220 هزار تومان، سفر دوم 330 و سفرهای بعدی 440 هزار تومان و تعویض پلاک هم ۱۰۰هزار تومان تعیین شده است.

 

انجام mtDNA و کروموزوم Y بر روی ۴۸ گور اشکانی و ساسانی

ولی جهانی - سرپرست هیئت باستان‌شناسی گورستان لیارسنگ‌بن اظهار داشت: «به دلیل  اهمیت ژئواستراتژیک و همچنین فقدان اطلاعات تاریخی و باستان‌شناختی کافی از وضعیت این ناحیه و نیز نقش این منطقه در معادلات سیاسی ایران در ادوار اشکانی و ساسانی، در این فصل از کاوش‌های باستان‌شناسی، با همکاری مرکز مطالعات ژنتیک نور، پژوهش‌های ژنتیک باستان‌شناسی صورت گرفت.»به گفته این باستان‌شناس در این راستا مطالعات آزمایشگاهی بر روی دی. ان.ای میتوکندریایی (mtDNA) و کروموزوم Y انجام شد.وی هدف از انجام پژوهش‌های ژنتیک باستان‌شناسی را پاسخ‌گویی به پرسش‌هایی از قبیل تعیین سن و جنسیت اشخاص، شناخت بیماری‌های رایج، تعیین منشأ جمعیتی و تخمین میزان و نحوه ارتباطات و مراودات جوامع ساکن در این ناحیه با مناطق هم‌جوار، اعلام کرد.

 

میزان چک های برگشتی در میان 9.6 میلیون فقره چک به ارزش بیش از 615 هزار میلیارد ریال

نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در آبان‌ماه سال 1396 درکل کشور بالغ بر 9.6 میلیون فقره چک به ارزشی بیش از 615 هزار میلیارد ریال مبادله شد که از این تعداد، حدود 1.5 میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر 138هزار میلیارد ریال برگشت داده شده است.سهم ارزشی چک های برگشتی در آبان ماه سال جاری نسبت به ماه قبل از 21.3 درصد به 22.5 درصد افزایش و سهم تعدادی آن از 15.7 درصد به 15.4 درصد کاهش یافت.

 

پیش‌بینی زلزله ۷ ریشتری در تهران با ۲۵۰ هزار کشته

بنابر اظهارات محققان کشور ، در صورت وقوع زلزله در تهران بزرگای آن بین ۶.۹ تا ۷.۱ ریشتر خواهد بود و این زلزله تخریب ۵۰۰ هزار واحد مسکونی و کشته شدن ۲۵۰ هزار نفر را در پی خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha