جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمدیان

حوزه/ رئیس جدید حوزه هنری استان آذربایجان شرقی فرهنگ و هنر را مهم‌ ترین عرصه تقابل جریان حق و باطل دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام محمدتقی محمدیان، دوشنبه شب در آیین تودیع و معارفه‌ رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی، در سالن فرمانداری تبریز، فرهنگ و هنر را یکی از مهم‌ ترین عرصه‌ های تقابل حق و باطل دانست و اظهار داشت: امروز دشمن علیه انقلاب اسلامی تهاجم فرهنگی را در اولویت قرار داده، مسئولیت سنگینی در جبهه فرهنگی داریم که باید به نحو شایسته به رسالت خود عمل کنیم و در مقابل هجمه فرهنگی دشمن اثرگذار باشیم.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی تاکید کرد: حوزه هنری مسیر خوبی طی کرده است و در دوران مدیریت قبلی گام ‌های ماندگاری برداشته شده که امیدوارم بتوانیم با صلابت و اقتدار در این مسیر پیش رویم.

همچنین مجید مصلحی، مدیرکل امور استان ‌ها و مجلس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نیز شناخت، تولید و احیای پیام ‌های انقلاب اسلامی از زبان هنر را مهم ترین رسالت تبلیغات اسلامی دانست و اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی تنها ساختار سیاسی تغییر نکرد، بلکه هویت ارکان مختلف اجتماعی و فرهنگی تغییر یافت.

وی، زبان هنر را بهترین ابزار برای انتقال پیام انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: برای انتقال پیام‌ های انقلاب اسلامی از زبان هنر نیازمند این هستیم که از ابزار بهره ببریم، ما از لحاظ عده و عده هم  تعداد کمی هستیم اما ماموریتی که برای حوزه‌ هنری تعریف شده مطالبات کلانی است و باید خستگی ناپذیر برای تحقق اهداف تلاش کرد.

مدیر کل امور استان‌ های حوزه هنری با اشاره به کمبود بودجه حوزه هنری خاطرنشان کرد: ما به دنبال رقابت با هیچ دستگاه و شخصی نیستیم چرا که کارهای فرهنگی به زمین مانده در کشور ما بسیار است.

مصلحی همچنین بر ضرورت تعامل سازنده با مدیریت کلان فرهنگی استان تاکید کرد و گفت: ماهیت حوزه هنری بدون حضور هنرمندان بی معنا است و حوزه‌ هنری برای اجرای ماموریت اصلی خود راهی ندارد جز اینکه از حضور هنرمندان استقبال کند.

حسن میلانی، رئیس سابق حوزه هنری استان آذربایجان شرقی نیز با تاکید بر اینکه کارهای کلان فرهنگی در آذربایجان شرقی در عرصه شعار باقی مانده است، گفت: بیگانگان، هنرمندان ما را به طرق مختلف جذب می کنند و مدیران فرهنگی، مسئولیت خطیری دارند.

رئیس سابق حوزه هنری استان آذربایجان شرقی با اشاره به نقش هنرمندان آذربایجان در عرصه های ملی تصریح کرد: معضلات فرهنگی با همراهی هنرمندان و مدیران در کنار هم از سر راه برداشته می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha