شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
صفری

حوزه/ ۱۲۰ نفر از مدیران مدارس متوسطه منطقه بلوچستان، در قالب دومین همایش «تربیت دینی پویا، رهایی از تحجر و تجدد»، با شرکت در برنامه‌های آموزشی و استفاده از اساتید مطرح این عرصه، در کارگروه‌ هایی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

حجت الاسلام میثم صفری در  گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، پیرامون برنامه آموزشی و فرهنگی موسسه پژوهشی دارالاعلام لمدرسة اهل البیت (ع) در اصفهان، اظهار کرد: رشد تکفیر و تفکرات افراطی از یک سو و هجوم مدرنیته و اندیشه‌های آن و غرب گرایی از سوی دیگر، بیش از هر زمان دیگری ضرورت پرداختن به تربیت صحیح دینی را نمایان ساخته است.

معاونت تبلیغ موسسه پژوهشی دارالاعلام لمدرسة اهل البیت (ع ) تصریح کرد: تربیت دینی پویا، تربیتی است که در عین تناسب با دوران، فروکاستی از ارزش‌ها و دستورات دینی ندارد و راه حل بسیاری از مشکلات عصر حاضر است.

وی ابراز کرد: تبیین ارکان تربیت دینی پویا در کنار روشن ساختن تقابل آن با تحجر و افراطی گری و تجدد و مدرنیته، بیان نقش و تاثیر رسانه‌ در تربیت دینی صحیح و ارائه الگوهای موفق در چنین تربیتی، از ضرورات غیر قابل انکار در جهت تربیت نسلی معتقد و متدین به اسلام و انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام صفری عنوان کرد: هم‌فکری در پیدا کردن مشکلات تربیتی و فرهنگی دانش آموزان و تلاش برای ارائه راه‌حل‌ها نیز از نیازهای بسیار ضروری جهت انجام کارهای تربیتی و فرهنگی است.

معاونت تبلیغ موسسه پژوهشی دارالاعلام لمدرسة اهل البیت (ع ) اذعان کرد: انتقال تجربیات در اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و تربیتی نیز از ضرورت‌های انکار ناپذیر است که موجب رشد و هم افزایی و جلوگیری از آزمون و خطا خواهد شد.

وی افزود:120  نفر از مدیران مدارس متوسطه منطقه بلوچستان، در قالب دومین همایش «تربیت دینی پویا، رهایی از تحجر و تجدد» و شرکت در برنامه‌های آموزشی و استفاده از اساتید مطرح این عرصه، در کارگروه‌ هایی به بحث و تبادل نظر پرداختند و در نهایت راهکارها و روش‌هایی را در جهت رسیدن به تربیت صحیح دینی دانش آموزان، به عنوان چراغ راه مشخص کردند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha