جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علیرضا یوسفی راستگو

حوزه/ حجت لاسلام یوسفی راستگو گفت: طرح مساله وحدت حوزه و دانشگاه را می توان از آثار انقلاب فرهنگی دانست که با بهره گیری از رهنمودهای امام خمینی(ره) در سال ۵۹ آغاز گردید.

حجت الاسلام علیرضا یوسفی راستگو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه، گفت:  از مبارک ترین رویدادهای انقلاب اسلامی، وحدت حوزه و دانشگاه است.

وی ادامه داد: طرح مساله وحدت حوزه و دانشگاه را می توان از آثار انقلاب فرهنگی دانست که با بهره گیری از رهنمودهای امام خمینی(ره) در سال ۵۹ آغاز گردید.

این پژوهشگر دینی  ادامه داد: انقلاب فرهنگی هم چنان که حضرت امام(ره) در پیام نوروزی سال ۵۹ اعلام فرمود، گسترش پژوهش های علمی و معارف بلند و عمیق اسلام را به عنوان هدف اصلی دنبال می کرد و این آرمان بلند، دانشگاه و حوزه را برای تلاش مشترک به سوی هم کشاند و در فضای سیاسی آن زمان، باب مشارکت و وحدت حوزه و دانشگاه را بازکرد.

وی افزود: در نظام گذشته تلاش های بسیاری برای منزوی کردن روحانیت و از سوی دیگر غربی کردن کشور و نهادهای فرهنگی و آموزشی، به ویژه دانشگاه ها، صورت گرفت، اما با پیروزی انقلاب و در سایه رهبری امام(ره) دو قشر روحانی و دانشجو برای پیروزی انقلاب اسلامی پیشگام بوده و با درک موقعیت حساس و مهم، همواره نقش خود را در انقلاب حفظ کردند و پیشاپیش سایر اقشار برای ایفای مسئولیت های خویش وارد عمل شدند.

حجت الاسلام راستگو افزود: حوزه و دانشگاه نقش مهمی در هدایت فکری جامعه  دارند از این رو وحدت میان آن ها همواره مورد تاکید امام و مقام معظم رهبری بوده است.

استاد حوزه علمیه همدان خاطر نشان کرد: در راه وحدت حوزه و دانشگاه تلاش های بسیاری صورت گرفته، اما کارشکنی های متعددی نیز در راه مقابله با این هدف شکل گرفته است.

وی در پایان افزود: روز وحدت حوزه و دانشگاه فرصت خوبی است برای طرح مجدّد و عالمانه این موضوع و آسیب شناسی و آفت زدایی از این شجره طیبه و تحکیم یکی از بزرگ ترین آرمان های انقلاب اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha