جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ عمامه گذاری طلاب خوزستانی

حوزه/ هم‌زمان با آغاز ۱۷ ربیع الأول و شروع جشن‌های هفته وحدت ویژه‌برنامه‌های تلبس طلاب حوزه علمیه خوزستان هم آغاز به کار کرد و بدین ترتیب ۱۶۰ طلبه، طی مراسم‌هایی باشکوه، به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

حجت الاسلام عباس منصوری، کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به تلبس جمعی از طلاب مدارس علمیه خوزستان، اظهارداشت: هم‌زمان با شروع جشن‌های هفته وحدت، ویژه‌برنامه‌های تلبس طلاب حوزه علمیه خوزستان هم آغاز به کار کرد و بدین ترتیب ۱۶۰ طلبه، طی مراسم‌هایی باشکوه، به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

وی با بیان اینکه تا ب امروز حدود ۱۱ مراسم تلبس در سطح استان برگزار شده است، افزود: ۵ مراسم در سطح کلان‌شهر اهواز و ۶ مراسم نیز در شهرستان‌های بهبهان، دزفول، الوان، ویس، امیدیه و آبادان برگزار شده و إن شاءالله در روزهای آتی ویژه‌برنامه‌های تلبس طلاب مدارس علمیه الغدیر اهواز، شوشتر، هفتگل و اندیمشک اجرا می‌گردد.

حجت الاسلام منصوری، با اشاره به صدور حکم تلبس پیش از برگزاری آیین عمامه گذاری طلاب خوزستانی، گفت: هر طلبه پیش از شرکت در آیین تلبس، موظف است یک سری دوره و مراحلی را طی کند و تنها در صورت قبولی در آن‌ها، قادر به پوشیدن لباس مقدس روحانیت خواهد بود.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، اتمام پایه ۵ و قبولی در همه مراحل ارزیابی دوره تلبس را شرط اصلی پوشیدن لباس مقدس روحانیت دانست و تصریح کرد: در نظر داریم هفته آینده دوره مختصری پیرامون ذی طلبگی و بایدها و نبایدهای طلبگی برای طلابی که در ۱۷ ربیع و مابعد آن، ملبس شدند، برگزار کنیم و در پایان احکام تلبس آن را اهداء نماییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha