جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم ورود کاروان نمادین حضرت فاطمه معصومه (س) به شهر قم

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س)، خواستار تلاش هدفمند در زمینه معرفی و تبیین ابعاد زندگی حضرت معصومه(س) از طریق ابزار هنر و رسانه به جامعه، به خصوص دختران جوان شد.

طیبه توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت بیست‌وسوم ربیع‌الأول، سالروز ورود کریمه اهل‌بیت(س) به شهر مقدس، ابراز کرد: حضرت معصومه(س) بدون تردید بهترین الگو برای دختران جوان به شمار می روند که باید گفتار و سیره نورانی ایشان از منابع تاریخی محدودی که داریم استخراج شده و به زبان روز به جامعه عرضه شود.

وی افزود: باید در این راستا از همه ظرفیت های ممکن به خصوص از طریق ابزارهای هنری و رسانه ای مثل ساخت فیلم و سریال، مقاله و کتاب و دیگر روش های تاثیرگذار استفاده کرد و به خصوص از ظرفیت عظیم فضای‌مجازی و شبکه‌های اجتماعی در این باره غافل نشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) از حیث معنوی و علمی و فضایل اخلاقی در مرتبه بسیار والایی قرار داشته اند، گفت: به گفته علما و بزرگان ما، یکی از دلایلی که به ایشان کریمه اهل‌بیت(س) گفته می شود این است که در حقیقت از ناحیه پروردگار، کرامتی ذاتی به ایشان عنایت شده بود و نامیدن این بزرگوار به عنوان بانوی کرامت، دارای اهمیت و معنای ویژه ای است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در روزگار کنونی ضرورت دارد، این که به دور از کارهای صرفاً شعاری و کم‌ اثر، ابعاد زندگی و شاخصه های رفتاری و اخلاقی حضرت فاطمه معصومه(س) به آحاد مردم، به خصوص دختران جوان، معرفی شود و قطعاً این امر، دارای  آثار و برکات بی‌شماری در مسیر اصلاح و تحول در جامعه خواهد بود.

۳۱۳/۸

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha