جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید علی تقوی

حوزه/ حجت‌الاسلام محمدرضا صالح با صدور پیامی ارتحال روحانی وارسته، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین آقای سید علی تقوی(ره) از علمای مشهور هندوستان را تسلیت گفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،‌ در پی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سید علی تقوی از علمای هند،‌ حجت الاسلام محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی جامعة‌المصطفی در هند، این ضایعه را تسلیت گفت.

متن پیام صادر شده بدین شرح است:

قال الإمام الصادق (علیه السلام) إذا مات العالم ثلم في الاسلام ثلمة و لايَسُدُّها شَيءٌ إلَی یَومِ القِیامَةِ

خبر ارتحال روحانی وارسته، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین آقای سید علی تقوی(ره) از علمای مشهور هندوستان با تأسف و تأثر دریافت شد.

این روحانی محترم که فردی انقلابی و ثابت‌قدم، وکیل حضرت امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و از اعضای مجمع جهانی اهل‌بیت (علیهم السلام) و ائمه جمعه سابق شهر دهلی بود تا پایان عمر، وفادارانه در کنار انقلاب اسلامی و آرمان های آن باقی ماند و عمری را در راه ترویج مکتب اهل‌بیت(ع) و تربیت طلاب و شاگردان مکتب امام جعفرصادق(علیه السلام)، در حوزه های علمیه صرف کرد.

این حادثه ناگوار، ضایعه‌ای برای حوزۀ علمیه و روحانیت و جامعۀ شیعه هندوستان به‌ویژه ارادتمندان و شاگردان ایشان است. بدون شک، یاد و نام نیکوی مرحوم حجت الاسلام تقوی، به عنوان روحانی وارسته و مبلغ مورد احترام مردم، برای همیشه ماندگار خواهد بود.

این‌جانب این ضایعه را به محضر مقدس حضرت ولیّ‌عصر(عجّل الله تعالی فرجه الشریف)، مراجع عظام تقلید، جامعه مکرّم حوزه های علمیه و علمای هندوستان، جامعه شیعیان شهر دهلی به ویژه حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای محمد علی محسن تقوی، امام جمعه محترم شهر دهلی و مدیر محترم حوزه علمیه جامعه الشهید که از علمای انقلابی و خدوم به مکتب اهل‌بیت(ع) است و همچنین به اعضای بیت شریف و دیگر بازماندگان آن مرحوم تسلیت گفته و از خداوند رحیم، پاداش شایسته و علوّ درجات رضوان الهی برای آن فقید سعید مسئلت می‌کنم.

محمدرضا صالح

رئیس نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه – دهلی نو

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha