پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حیدری کاشانی

حوزه/ خطیب حوزوی با تأکید بر تمسک به قرآن کریم و اهل بیت(علیهم السلام)، جامعه زمینه ساز ظهور را جامعه سراسر قرآنی عنوان کرد و گفت: عزت اسلام در بازگشت به حقیقت قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی شامگاه چهارشنبه در مراسم دعای توسل مسجد مقدس جمکران به تمسک به قرآن کریم و اهل بیت(علیهم السلام) تأکید و اظهار کرد: امت اسلام هنوز حق قرآن آن طور که باید به جا نیاورده‌اند.

سخنران مسجد مقدس جمکران به چهار گروه که با قرآن مجید ارتباط دارند اشاره کرد و گفت: عده‌ای از امت اسلام قرآن کریم را رها کرده‌اند و این کتاب آسمانی در معاملات و روابط آن‌ها هیچ حضوری ندارد؛ عده‌ای قرآن را از تشریفات زندگی خود می‌دانند و فقط در هنگام مسافرت و یا برای از دنیا رفتن نزدیکان از آن بهره گیری می‌کنند.

وی ادامه داد: دسته سوم، قرآن کریم را فقط در حیطه معلومات و حفظیات خود وارد کرده‌اند و وارد زندگی عملی خود نکرده‌اند؛ بسیاری از مسابقات بین المللی قرآن با هزینه‌های کلان هم برگزار می‌شوند که فقط در حیطه حفظیات است؛ مسلمانان واقعی و مهدی یاوران حقیقی، انس شبانه روزی با قرآن دارند و این کتاب آسمانی را در صحنه عملی زندگی خود وارد کرده‌اند.

محقق و پژوهشگر حوزه خاطرنشان کرد: کسانی که حق تلاوت قرآن را به جا می‌آورند، مورد ستایش پروردگار هستند؛ تلاوت گر حقیقی قرآن کریم، امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) است، همانطور که در دعای ندبه در فراز «یا تالی کتاب الله و ترجمانه» به آن تأکید شده است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: جامعه زمینه ساز ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) یک جامعه سراسر قرآنی است و قرآن مجید را به سبک امام خود تلاوت می‌کنند؛ تلاوت قرآن به سبک امام زمان(علیه السلام)، تلاوتی مشتاقانه و عاشقانه است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی بیان داشت: اخلاق پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)، قرآن مجسم بود؛ اگر زندگی ما قرآنی باشد، دیگران هم مجذوب اسلام و قرآن می‌شوند؛ همانطور که شیخ زکزاکی در نیجریه میلیون‌ها نفر را با چهره و سیره قرآنی، به اسلام و شیعه دعوت کرد.

وی تأکید کرد: جایگاه مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در ۵۰۰ آیه قرآن کریم تأکید و تصریح شده است؛ نمایندگان ارشد شیطان و دشمنان خدای متعال در هر دوره و زمانی بوده‌اند و در عصر حاضر آمریکا و اسرائیل، شیطان بزرگ هستند.

سخنران این هفته مسجد مقدس جمکران با تأکید بر اینکه عزت اسلامی ما در بازگشت به حقیقت قرآن کریم است، تصریح کرد: کتاب تلمود که تحریف شده کتاب تورات است، منبع عقاید اسرائیل و صهیونیست است؛ صهیونست در باور منجی گرایی انحرافاتی وارد کرده که جنگ آرماگدون یکی از این انحرافات است و معتقد هستند که دو سوم جمعیت جهان باید نابود شود تا منجی ظهور کند؛ همچنین کشتن غیر یهودیان را مقدس می‌دانند چون به اعتقاد خودشان، جهان را به ظهور منجی نزدیک‌تر می‌کند.

وی تاکید کرد: حضرت امام خمینی(ره) پس از انقلاب اسلامی فرمودند، اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود؛ این پیام برای تمام جهان اسلام است و آیات قرآن کریم نیز این پیام امام راحل را، تأیید می‌کند؛ تنها جریان امت حق در اسلام با توجه به آیه ۸۲ سوره مبارکه مائده، شیعیان است چون این جریان بیشترین دشمنی را با شیعیان دارند.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha