شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مادر شهید میبدی در دیدار با بانوان طلبه

مادر دو ایثارگر دفاع مقدس(شهید سیدرضا و جانباز طلبه یحیی زاده) وجود آرامش و امنیت امروز را مدیون فداکاری شهدای انقلاب اسلامی و مدافعان حرم دانست و گفت: طلاب با فراگیری علوم اسلامی ادامه دهنده راه شهدا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، جمعی از بانوان طلبه مؤسسه آموزش عالی سطح سه حضرت زهرا(س) میبد با مادر شهید سید رضا یحیی زاده و مرحوم جانباز حجت الاسلام  سید جلال یحیی زاده دیدار کردند.

خانم معصومه ملک زاده  مادر شهید سید رضا یحیی زاده در این دیدار با قدردانی از بانوان طلبه و نامگذاری پایگاه این مدرسه علمیه به نام شهید یحیی زاده اظهار کرد: از ویژگیهای بارز هر دو فرزندم احترام به والدین و مردم بود و من موفقیت آن ها را در زندگی به خاطر داشتن این خصلت می دانم.

وی افزود: شهید سید رضا یحیی زاده بدون هیچ چشم داشت مالی به محرومان ومستمندان کمک می کرد، خصوصا نیازمندانی که از بستگان خانواده بودند و گاهی مواقع ما اصلا در جریان نبودیم.

*آرمش و امنیت امروز مدیون خون شهدا و مدافعان حرم

این مادر شهید، فداکاری شهدا در طول گذشت قریب به چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی را ستود و خاطرنشان کرد: آرامش و امنیت امروز را مدیون شهدا و مدافعان حرم هستیم و باید یاد و خاطره آنها را فراموش نکنیم چرا که در این صورت دشمنان بر ما مسلط می شوند.

خانم ملک زاده تصریح کرد: طلاب می توانند با مطالعه و همت زیاد در یادگیری علوم اسلامی؛ ادامه دهنده راه شهدا و زنده نمودن یاد و خاطره آنها باشند.

وی گفت: بعد از شهادت شهید سید رضا یحیی زاده، تکیه گاه ما حجت الاسلام و المسلمین سید جلال یحیی زاده بود که نیازهای زندگی ما را برآورده می نمود.

مادر شهید یحیی زاده ادامه داد: فرزند جانبازم سید جلال به گفته معلمان مدرسه اش یكی از تیزهوش ترین دانش آموزان زمان خود بود و به دلیل نذر پدر بزرگوارشان، وارد حوزه علمیه می شوند در این زمان با اعتراض اكثر معلمان و فرهیختگان مواجه می شود.

خانم ملک زاده بیان کرد: حجت الاسلام یحیی زاده در دوران نمایندگی مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی بسیار ساده و پرتلاش بود و حتی در دوران نمایندگی اش هیچ گاه سفر خارجی نرفت و عملکرد بسیار خوبی در طول دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی داشت.

*زندگینامه شهید سید رضا یحیی زاده

 شهید سید رضا یحیی زاده دومین فرزند حاج سید محمود بود که مورخ ۱۸/۱۰/۱۳۴۰در محله  فیروزآباد میبد متولد شدو پس از گذراندن دوران کودکی وارد مدرسه صالحی فیروز آباد شد. وی تا کلاس چهارم بیشتر تحصیل نکرد، سپس وارد کسب و کار شد و به شغل زیلو بافی و بنایی پرداخت. ایشان از جهت اخلاقی بسیار خوش برخورد بود و هیچ وقت نمی گذاشت کسی از درد و ناراحتی اش بفهمد چون به عقیده خودش رنجیده خاطر می شوند.

 شهید فردی بسیار فعال بود و سعی می کرد در تمامی تظاهرات و راهپیمایی ها و مجالس مذهبی شرکت کند. این شهید گرامی بعد از ورود به خدمت سربازی از سال ۱۳۵۹تا ۱۳۶۱مدام در جبهه بود ولی در سال ۱۳۶۱ پس از مجروحیت شدید در منطقه سردشت به بیمارستان منتقل شد و در حالی که سه ماه از سربازی وی باقی مانده بود به اصرار خود در حالی که معافیتش درست شده بود ادامه داد؛ ولی بیماریش به اوج رسیده بود و چندین بار عمل کرد و پس از تحمل درد، در ۲۹ بهمن ۱۳۶۳به فیض شهادت رسید.

*زندگینامه جانباز مرحوم حجت الاسلام سید جلال یحیی زاده

سید جلال یحیی‌زاده در سال ۱۳۳۹ در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان میبد چشم به جهان گشود.

وی علاوه بر تصدی مسئولیت‌های مختلف در امور فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه، همواره افتخار تدریس و تحقیق و تربیت طلاب را عهده دار بود و مهمترین وظیفه خود را جهاد علمی و تشکیل حلقه‌های درس و مباحثه دانسته و در این راه از پرکارترین طلاب حوزه علمیه به شمار می رفت.

آن مرحوم با رحلت عالم ربانی حضرت آیت الله محمد اعرافی(ره) بنا به توصیه و تکلیف بزرگان، به شهرستان میبد رفت و به عنوان مسئول دفتر امام جمعه به مدت چهار سال، به خدمتگزاری مردم مشغول بود.

حجت الاسلام یحیی‌زاده پس از اعلام کاندیداتوری نمایندگی هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی، با رأی مردم شهرستان های تفت و میبد به عنوان نماینده هفتمین دوره انتخاب شد.

وی در انتخابات مجلس هشتم و نهم نیز شرکت کرد و به فعالیت در مجلس ادامه داد.

مرحوم حجت الاسلام سید جلال یحیی زاده، عضو کمیسیون اقتصادی و عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس نهم  و در مجلس هشتم نیز عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بود.

آن مرحوم از حدود نیمه اسفند سال 1391 به دلیل سکته مغزی در بیمارستانی در تهران بستری شد و سرانجام 20 فروردین سال 1392 دارفانی را وداع گفت.

 

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha