جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد جواد خزایی مدیر حوزه علمیه آیت الله آخوند همدان

حوزه/ حجت الاسلام خزایی، حوزه تحول گرا را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: اسلام دینی کامل برای تمامی ادوار تاریخی است به همین سبب دروس خارج حوزه های علمیه باید به سمت و سوی نیازهای روز حرکت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام محمد جواد خزایی، مدیر مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان، شب گذشته در جمع طلاب این مدرسه، گفت: حوزه های علمیه باید مطابق با نیاز روز جامعه حرکت کنند و پاسخ گوی نیازهای جوان امروزی باشند.

وی با بیان این که اسلامی سازی دانشگاه ها و علوم دانشگاهی بر عهده روحانیت و حوزه های علمیه است، از این رو حوزه ها باید خود را به ابزار روز مجهز کنند، افزود: اسلام دینی کامل برای تمامی ادوار تاریخ است، به همین سبب دروس خارج حوزه های  علمیه باید به سمت و سوی نیاز روز بشر حرکت کند.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان ادامه داد: مراکز تخصصی فقهی محدودی با رویکرد فقه کابردی در قم وجود دارد، ولی با توجه به نیاز جامعه امروزی باید تمامی مدارس علمیه به سمت  فقه کاربردی حرکت کنند.

حجت الاسلام خزایی در ادامه با اشاره به نقش حوزه و دانشگاه در رشد جامعه، گفت: مساله وحدت حوزه و دانشگاه زمانی حاصل می شود که بین این دو نهاد، هم فکری و وحدت رویه حاصل شود و تا زمانی که تفکر غربی در دانشگاه ها رواج دارد، این وحدت حاصل نمی شود.

وی با اشاره به ضرورت تحول در علوم انسانی و اسلامی سازی این علوم، اظهار داشت: حوزه های علمیه باید با به روز شدن، مرجع علوم انسانی شوند و تا زمانی که به این مرحله نرسند، وحدت عملی بین حوزه و دانشگاه حاصل نمی شود.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان در پایان خاطرنشان کرد: به روز شدن حوزه های علمیه یکی از مهم ترین عوامل وحدت حوزه و دانشگاه به شمار می رود، به همین سبب مسئولان حوزه باید برای این مساله چاره اندیشی کنند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha