جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام جوشقانی

حوزه/ حجت الاسلام جوشقانیان گفت: یک روحانی باید روی منبر خود سیاسی صحبت و مسائل روز کشور و جهان را برای مردم تبیین کند، اما جناحی صحبت نکند و اسمی از اشخاص نیاورد.

به گزارش خبرنگار حوزه از بیرجند، حجت الاسلام حسین جوشقانیان، عصر روز گذشته در کارگاه آموزشی ائمه جماعت دانشگاه های استان که با موضوع «مهارت های ارتباط گرفتن با جوانان» در دانشگاه بیرجند برگزار شد، با بیان اینکه ائمه جماعت دانشگاه ها باید با علم روز و مطالعه قبلی برای دانشجوها صحبت کنند، گفت: ائمه جماعت دانشگاه باید بتوانند وقایع دوران پیامبر(ص) را به مسائل روز جامعه پیوند بزنند و تفسیر خوبی از آن برای دانشجوها ارائه کنند.

وی با بیان اینکه اگر زن در اجتماع به گونه ای ظاهر شود که همه او را تکریم کنند، خیلی خوب است، افزود: اسلام که زنان را محصور در منزل نکرده است، زن می تواند در جامعه فعالیت داشته باشد اما به شرطی که کرامت خود را حفظ کند که این وظیفه ائمه جمعه دانشگاهها است که در نماز بیان کنند.

رئیس مجمع عالی بسیج استان قم با اشاره به اینکه اوج قله فرهنگ ما جهاد و شهادت است، افزود: شهید حججی و برخی از شهدای دیگر توانستند دل امام حسین(ع) را بدست آوردند و خداوند شهادت را نصیب آنها کرد.

حجت الاسلام جوشقانیان با اشاره به اینکه برخی افراد گوش دادن موسیقی را مایه آرامش خود می دانند، در حالی که این گونه نیست، گفت: اینها شاید لذت دنیایی داشته باشد، اما آرامش بخش نیست و یک لذت موقتی به افراد می دهد.

وی گفت: نظام سلطه برای به انحراف کشاندن فرزندان ما صدها شبکه ماهواره ای با هزینه‌های گزاف راه اندازی کرده است و در آن تلاش می کند هر طور شده به اسلام ضربه بزند،  جوانان را از راه اسلام و انقلاب منحرف کند، لذا باید اینها را برای جوانان تبیین کرد.

این کارشناس دینی با بیان اینکه اگر انسان با خداوند رابطه خوبی داشته باشد، هر چه هم که دشمنان ما تلاش کنند، باز هم موفق نخواهند بود، افزود: استکبار جهانی با انجام هزینه های گزاف و تبلیغات زیاد خواست منطقه غرب اسیا را نا امن کند و سیاست های خود را اینجا پیاده سازی کند اما دیدم که به لطف الهی چطور شکست خوردند و اکنون تمام سیاست های جمهوری اسلامی در منطقه پیاده می شود چراکه خدا با ما است.

حجت الاسلام جوشقانیان با اشاره به اینکه روحانیون در سخنرانی های خود از تعالیم پیامبر اسلام(ص)، مبانی قرآن و سیره و روایات ائمه اطهار(ع)، زندگی نامه شهدا، تاریخ اسلام، درس های عاشورا، مقدمات قبل ظهور وگفتمان مقام معظم رهبری و امام راحل استفاده کنند، گفت: باید راهبرهای و بیانات مقام معظم رهبری در همه موارد برای دانشجوها بیان کنید.

رئیس مجمع عالی بسیج استان قم در پایان با بیان اینکه یک روحانی باید وقایع و مسائل روز جامعه برای حضار را تبیین کند، اظهارداشت: یک روحانی باید روی منبر خود سیاسی صحبت کند اما جناحی نه، باید مسائل روز کشور و جهان را برای مردم تبیین کند اما جناحی صحبت نکند و اسمی از اشخاص نیاورد.

جامعه مدیون خانواده های شهداست

وی همچنین شب گذشته در یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاداسلامی واحد قاین و یادواره ۵ شهید۲۲آذر 57 شهرستان قاینات در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان، با بیان اینکه حرف شهدای گمنام این است که کار برای خدا باشد، گفت: کاری ارزش دارد که برای خدا باشد.

عضو هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه شهدا به بیان قرآن زنده اند و هرگز نمرده اند و ناظر بر اعمال ما هستند، گفت: خانواده شهدا با تقدیم فرزند خود در راه دفاع از ارزش ها و انقلاب، کار بزرگی که کردند که همواره مدیون آنها هستیم.

عضو هیات امنای موسسه روایت سیره شهدا با بیان خاطراتی از خانواده های شهدا که حکایت از معرفت بالای شهدا و صبر و استقامت خانواده های آنان دارد، گفت: کرامت و امنیت امروز جامعه مرهون خون شهداست.

حجت الاسلام جوشقانیان با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند که شهدا ره صدساله را یک شب طی کردند، گفت: شهدا راه درست را انتخاب کردند و با دل کندن از دنیا به مقامات بالایی رسیدند.

وی با بیان اینکه رشادت ها و فداکاری های شهدا، ایران اسلامی را در جهان به کشوری مقتدر تبدیل کرده است، افزود: ایران اسلامی قبل از انقلاب در دنیا چگونه بود و الان در نظام جهانی کجا ایستاده ایم؟

عضو هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه دشمنان قسم خورده ما صهیونیسم و استکبار جهانی چشم دیدن پیشرفت نظام ما را ندارند، گفت: برای ضربه زدن به استکبار جهانی باید مدیران مهدوی تربیت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha