شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: شهید شیخ الاسلام که از شهدای بنام استان کردستان می باشند، به خاطر خدمات و تلاش هایی که برای ایجاد وحدت و همدلی بیشتر در این استان داشتند را باید شهید منادی وحدت شناخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، مدیر حوزه علمیه استان کردستان به همراه جمعی از معاونین و اساتید حوزوی، با خانواده شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام دیدار کردند.

در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان، مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: استان کردستان برای اعتلای نظام و انقلاب شهدای بسیاری را تقدیم این خاک و مرزوبوم نموده است و شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام از نمونه های بارز این مهم است.

وی ادامه داد: شهید شیخ الاسلام که از شهدای بنام این استان می باشند، به خاطر خدمات و تلاش هایی که برای ایجاد وحدت و همدلی بیشتر در کردستان داشته اند را باید شهید منادی وحدت شناخت.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: دشمنان که همدلی و وحدت در کشور و استان کردستان را بر نمی تابیدند، ماموستا شیخ الاسلام را در سال 88 و در شب های قدر به شهادت رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان تاکید کرد:  ترور و شهادت ماموستا شیخ الاسلام نشان می دهد که ترس واقعی و اصلی دشمنان از وحدت ملت ایران و دیگر کشورهای اسلامی است، لذا باید در این زمینه تمام مذاهب در کشور هوشیاری خود را حفظ نمایند.

در ادامه این دیدار، اقلیمه موسوی، همسر شهید شیخ الاسلام اظهار داشت: شهید شیخ الاسلام از نظر شخصیتی دارای جایگاه والایی بودند و ایشان عمر خود را وقت اعتقادات و باور خود نمود.

وی افزود: بنده در مدت 48 سال زندگی مشترک با شهید شیخ الاسلام، جز منش انسانی و اسلامی چیز از این ایشان ندیدم.

در ادامه؛ فرزند شهید شیخ الاسلام با اشاره به جایگاه والای وحدت در دین مبین اسلام، اظهار داشت: وحدت در بین مسلمین عامل از بین رفتن اقتدار دروغین استکبار و توطئه های ننگین آنان می باشد.

وی بیان داشت: شهید شیخ الاسلام تلاش بسیاری برای اعتلای وحدت در استان داشته اند و علاوه بر تدریس در دانشگاه و ... در حوزه وحدت یکی از فعالین در زمان حیات خود در منطقه بودند.

براساس این گزارش، ماموستا شهید محمد شیخ‌الاسلام، فروردین‌ماه سال 1315 هجری شمسی در خانواده‌ای مذهبی در یکی از روستاهای شهرستان بانه استان کردستان به دنیا آمد.

شهید شیخ الاسلام در محضر علمای بزرگ کردستان به تحصیل علوم اسلامی پرداخت تا اینکه در سال 1336 از سوی عالم و استاد بزرگ منطقه، ملا‌باقر، مجاز به تدریس و به‌ عنوان مفتی اعظم مذهب شافعیه در منطقه معرفی گردید.

شهید شیخ‌الاسلام، 6 سال در دانشگاه مذاهب اسلامی تهران، حدود 20 سال در دانشکده الهیات دانشگاه تهران و 10 سال در دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحدهای سنندج و سقز و سایر دانشگاه‌های سطح استان تدریس کرد.

وی در دوره‌های سوم و چهارم به ‌عنوان نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد و همچنین در شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به ‌عنوان عضو فعالیت داشت.

سرانجام تلاش های ماموستا شیخ‌الاسلام در راه اعتلای وحدت باعث شد تا هدف کینه توزی دشمنان جهان اسلام قرار بگیرد و در شبهای قدر رمضان سال 1388 در مقابل مسجد سیدقطب سنندج به شهادت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha