سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
خانم حمیصی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران قزوین گفت: امروز یکی از مشکلات تربیتی این است که والدین وظایف خود را بر عهده مهدهای کودک می گذارند و نقش تربیتی را کاملا به فراموشی می سپارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم حمیصی، امروز درنشست «در مسیر زندگی» که در سالن اجتماعات مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی استان قزوین برگزار شد، به تربیت صحیح و شایسته فرزندان اشاره کرد و گفت: تربیت بدون عمل نتیجه ای نخواهد داشت و خانواده ای که به  کودک خود آموخته که دروغ گویی بسیار ناپسند است، نباید در عمل دروغ بگوید و در این موارد والدین دروغ می گویند و با خود می اندیشند کودک متوجه نمی شود که این اشتباه بزرگی است.

وی با بیان این که امروز یکی دیگر از مشکلات تربیتی این است که والدین وظایف خود را بر عهده مهدهای کودک می گذارند و نقش تربیتی را کاملا به فراموشی می سپارند، افزود: یکی از نیازهای اساسی انسان از بدو تولد دریافت محبت است و معمولا به سبب شدت عواطف در بانوان انتظار داریم، مادران وظیفه مهر ورزی به کودکان را به عهده بگیرند و یکی از نمونه های عینی محبت مادر به فرزند و دیگر اعضای خانواده در حدیث کسا بیان شده است.

خانم حمیصی با اشاره به این که یکی دیگر از اصول تربیت صحیح اسلامی تکریم شخصیت کودک بوده و والدین باید احترام بین خود و دیگر افراد جامعه را رعایت نمایند، بیان کرد: مهم‌ترین وظیفه زن استحکام خانواده و تربیت بهترین فرزندان است، و خانواده اهل بیت (ع) بهترین الگو برای خانواده ملت‌های مسلمان هستند.

وی یادآور شد: فرزند انسان نتیجه آمال و آرزوهای اوست؛ زیرا به عنوان جانشین او در روی زمین باقی می‌ماند و شایسته است که این نماینده واقعی انسان، به خصوصیات ویژه‌ای آراسته گردد، و نمی‌توان به این هدف نایل گردید، مگر این که فرزند به آداب نیکو تربیت شود.

استاد حوزه علمیه خواهران قزوین در پایان گفت: پیامبر (ص) می‌فرمایند: «اکرِمُوا أولادَکُم و أحسِنوا آدابَهُم یُغفَرلَکُم؛ (۱) فرزند خود را گرامی بدارید و آنان را خوب تربیت کنید تا آمرزیده شوید.» برای رسیدن به این هدف، خود والدین اهل تحقیق و مطالعه باشند تا بر اساس تحقیق و بررسی‌های که به دست آورده‌اند، آنچه را که می‌خواهند به فرزندانشان آموخته   ودرستی آن را باور داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha