جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، طلاب حوزه علمیه را سربازان حضرت ولیعصر(عج) دانست و افزود: باید تلاش و هدف همه ما در حوزه این باشد؛ طلابی پرورش دهیم که در آینده بتوانند به اسلام و انقلاب اسلامی خدمت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری به نقش مهم طلاب و روحانیان در گسترش دین و دینمداری در جامعه اشاره کرد و گفت: علما و بزرگان دینی در طول تاریخ علیرغم همه فشارها و تهدید های دشمنان، ارزش های دینی را در جامعه گسترش دادند تا به امروز این گونه در اختیار ما قرار گیرد.

وی با بیان این که امروز طلاب حوزه های علمیه به عنوان سربازان حضرت ولیعصر(عج) نگهبانان دین و میراث پیامبران و ائمه اطهار(ع) در جامعه امروز هستند، خاطرنشان کرد: علما و فقهای دینی در دوران غیبت حافظان و پشیبانان اصلی دین در جامعه اسلامی به شمار می روند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که طلاب حوزه باید قدردان فرصت امروز خود باشند، تصریح کرد: فرصت علم آموزی در حوزه ای که منتسب به نام مبارک حضرت ولیعصر(عج) است، افتخار بزرگی است که نصیب هر فردی نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که لحظه لحظه یک طلبه باید در جهت کسب علم و تقوا خلاصه شود، خاطرنشان کرد: یک سرباز دین نباید وقت خود را به بیهودگی بگذارند و اتلاف وقت خسارت بزرگی برای او محسوب می شود.

وی با اشاره به این که فرصتی که امروز در اختیار طلاب قرار داده شده همیشه پیش نخواهد آمد، افزود: یک طلبه باید از این فرصت طلایی در جهت تقویت بنیه علمی و اخلاقی خود بهره گیرند تا بتواند به رسالت سنگینی که امروز بر عهده دارد عمل کند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که طلاب باید برای هر لحظه از روز برای خود برنامه تعریف کنند و از گذر بیهوده زمان به شدت پرهیز شود، گفت: اگر یک طلبه می خواهد به مدارج عالی دست پیدا کند با تلاش کند و نسبت به آینده خود دغدغه داشته باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه های علمیه شخصیت های بزرگی را در دامان خود پرورش دادند، خاطرنشان کرد: بسیاری از علما و شخصیت های بزرگ جهان اسلام که امروز چراغ هدایت جامعه اسلامی هستند در همین حوزه های علمیه پرورش یافتند.

وی در ادامه با اشاره به این که طلاب حوزه برای رسیدن به مدارج عالی نیازمند الگوی مناسب هستند، خاطرنشان کرد: آشنایی طلاب با سیره علمی و عملی علما و بزرگان دینی بهترین الگو برای طلاب جوان حوزه است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که یکی از مسائل مهمی که مدیران مدارس علمیه باید نسبت به آن اهتمام داشت باشند برگزاری منظم دروس اخلاق است، تصریح کرد: مباحث اخلاقی باید به طور جدی در مدارس علمیه مورد توجه قرار گیرد و کلاس های درس اخلاق باید مستمر برگزار شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که توجه به مباحث اخلاقی همواره مورد سفارش و تأکید بزرگان دینی ما بوده است، تصریح کرد: به هیچ عنوان نمی توان اخلاق در حوزه را نادیده گرفت و تنها به مسائل آموزشی پرداخت.

استاد حوزه علمیه مازندران، طلاب حوزه علمیه را سربازان حضرت ولیعصر(عج) دانست و افزود: باید تلاش و هدف همه ما در حوزه این باشد؛ طلابی پرورش دهیم که در آینده بتوانند به اسلام و انقلاب اسلامی خدمت کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که مسائل علمی و اخلاقی در حوزه باید یک اصل مهم باشد و نباید به راحتی از کنار آن عبور کنیم، افزود: علم و اخلاق در حوزه باید همراه و همزمان با هم رشد کند و تقویت شود تا شاهد بالندگی حوزه علمیه باشیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha