پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تشییع

حوزه/ گر چه هشت سال دفاع مقدس سالهاست که به پایان رسیده، اما در باغ شهادت هنوز باز است و همچنان مسابقه برای آسمانی شدن جوانان این مرز و بوم رونق دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند؛ اگرچه جنگ تمام شد، اما مبارزه همچنان ادامه دارد و مبارزه هر لحظه و هر مکانی وجود دارد.

جنگ تمام شد اما درِ باغ شهادت باز باز است.شهادت زیباست، زیباتر از آن وقتی است که برای دفاع از وطن و ناموست شهید می‌شوی.

 شهادت نامی است که بر پیشانی هرکسی حک نمی‌شود و هر فردی را لایق نیست که  نام «شهید» بر سنگ مزارش حک شود. باید پرستو باشی و تنها برای رسیدن به دیار ملکوت پر بگشایی...

باید کبوتر باشی و تنها به عشق خداوندگارت بال بگسترانی و در آسمان ربوبیت به اوج درآیی تا نامت در تاریخ جاودان بماند.

 باید عشق را در سرشت وجودت آغشته کنی تا « حججی‌ها» خلق شود. باید پا به عرصه‌ای بگذاری که شهید «هادی کاردیده» در آن گام برداشت و عاشقانه شهید شد.

آری، چه بی‌ریا برای دفاع از وطن جان داد. چه کسی می‌دانست که روزی نام شهید به وی داده می‌شود. چه کسی می‌دانست که سرنوشت استوار یکم هادی کاردیده از مأموران نیروی انتظامی نهبندان با درگیری اشرار گره می‌خورد.

به جوانی‌اش که فکر می‌کند دلت می‌گیرد اما شوقی عجیب در آن موج می‌زند وقتی می‌فهمی فرهنگ شهادت در خون تک‌تک جوانان و مردمان ایران‌زمین جاری است و برای دفاع از وطن و اسلام سر از پا نمی‌شناسند.

شهید قلب تاریخ است

هنوز پلاک‌های بی‌نام‌ونشان شهدای هشت سال دفاع مقدس یافت نشده که شهدایی دیگر تقدیم می‌کنیم. شهیدانی که با عشق دفاع می‌کند و برای معشوق جان می‌سپارند. خوش به سعادتشان... چه خاشعانه دفاع می‌کند و چه خالصانه آسمانی می‌شوند.

به‌راستی که چه نیکو گفته‌اند: شهید قلب تاریخ است. اگر شهید نبود برگ برگ تاریخ به هم پیوسته نشده و کتاب انقلاب تشکیل نمی‌شود.

اکنون بر ما وظیفه است که قدر انسان‌های وارسته را بدانیم و همواره در نبودشان همچون مادر، پدر خواهر و برادرشان نیز بسوزیم چرا که رهبر فرزانه انقلاب فرموده‌اند: «تکریم شهیدان به آن است که این ملت هرگز در برابر سلطه گران مستکبر سرخم نکنند. یاد شهیدان باید همیشه در فضای جامعه زنده باشد».

و اما همین چند روز اخیر بود که خبر شهادت «شهید هادی کاردیده»، خراسان جنوبی را عزادار کرده و خانواده این در کلبه احزان، اشک جدایی می‌ریزند.

شهادت پسرم افتخاری بزرگ است

پدر شهید کاردیده با بیان اینکه شهادت فرزندم برای من افتخاری بسیار بزرگ است، افزود: من 6 فرزند دارم که خودم به همراه همه فرزندانم از همان ابتدا بسیجی بوده و تا آخر عمر خود بسیجی می‌مانیم.

کاردیده بیان کرد: فرزند شهیدم در روز جمعه 17 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه حضور داشته و بعد از آن در مراسم راهپیمایی حضور داشت موقع رفتن از خانه به همسرش گفته بود مرا از زیر قرآن رد کن چون می‌دانم از این مأموریت دیگر برنخواهم گشت.

وی با بیان اینکه غم از دست دادن فرزند دشوار است، افزود: برای شهادت فرزندم هادی، به رضای خدا راضی‌ام و برای دفاع از وطن و کشور تا پای جان نیز آماده هستم.

پیام شهدا به جامعه منتقل شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: حضور شهدا باعث بیداری ملت شده و باعث می‌شود که هیچ‌گاه از اهداف نظام که برای آن جنگیده‌ایم، غافل نشویم.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه حضور تدریجی شهدا باعث به صحنه کشاندن نسل جدید می‌شود، اظهار کرد: همچنین پیام شهدا نیز از این طریق به جامعه منتقل می‌شود.

وی با اشاره به شهادت «شهید هادی کاردیده» بیان کرد: شهادت وی این پیام را داشت که ما همواره برای اسلام و دینمان دفاع می‌کنیم.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه نباید در هیچ برهه و زمانی یاد شهدا را به فراموشی بسپاریم، گفت: باید پیام شهدا نسل به نسل به جامعه منتقل شود.

عزت جهان ناشی از شهادت است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: بسیجی به این معنا است که این شهید بزرگوار قبل از شهادتش به همه خانواده خبر شهادت خود را اعلام کرده و این امر از اعتقادات خانواده برمی‌آید و ما هم به وجود شهید وهم به وجود این پدر خانواده شهید افتخار می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی بیان کرد: افراد با ایمان و با این تفکر وقتی کلمه توحید را می‌گوید، پای آن ایستادگی کرده و این شجره طیبه را خداوند حفظ می‌کند.

وی با اشاره به شهادت شهید کاردیده، بیان کرد: ایثار و فداکاری این فرزندان از دامان پاک این والدین است که این‌گونه فرزندانی را پرورش داده‌اند تا از خاک و آب کشور دفاع کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: این شهدا جان‌عزیز خود را فدای اسلام و آرمان‌های انقلاب عزیز کرده تا امنیت و آرامش را به ما بدهند و امنیت و آرامش ما مرهون قطره قطره خون شهدا است.

وی بیان کرد: ریشه اعتقادی خانواده شهید بسیار ریشه خوب و قوی است که همه خانواده این‌گونه بوده و به شهادت فرزند افتخار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: عزت و این اقتدار، عزت و قدرت کشور ما در جهان به خاطر همین شهادت‌ها است.


انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha