جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رییس ستاد اقامه نماز مازندران

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز مازندران با اشاره به اینکه فاصله گرفتن از معارف دینی، جامعه را در سراشیبی سقوط قرار خواهد داد، گفت: امروز مهم‌ترین عامل مشکلات جامعه بشری، فاصله گرفتن از معارف تعالی بخش دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی، رئیس ستاد اقامه نماز مازندران، امروز در نشست رابطان نماز فرمانداریهای استان در ساری، با بیان اینکه نماز یکی از ابزارهای کارآمد در جهت رشد و تعالی جامعه است، گفت: نماز به عنوان زیربنای عبودیت و بندگی، راهی مناسب برای رسیدن جامعه به رستگاری است.

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران با اشاره به اینکه فاصله گرفتن از معارف دینی، جامعه را در سراشیبی سقوط قرار میدهد، افزود: امروز مهمترین عامل مشکلات جامعه بشری، فاصله گرفتن از معارف تعالیبخش دینی است.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه نماز بهترین وسیله برای برقراری ارتباط با خداوند متعال است، تصریح کرد: انسانی که از خواندن نماز دور می شود، به طور حتم از رحمت و توجه خاصه خداوند متعال نیز محروم خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه اقامه نماز تأمینکننده سلامت جسمی و روحی انسان خواهد بود، بیان داشت: اقامه نماز سرچشمه بسیاری از مسائل فرهنگی و اجتماعی در زندگی است که سبک شمردن آن، خسران دنیوی و اخروی بسیاری را برای انسان بهدنبال خواهد داشت.

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ نماز در جامعه، زمینهساز کاهش بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی است، خاطرنشان کرد: انسان با نماز به سعادت حقیقی دست خواهد یافت و هیچگاه شیطان در او نفوذ نخواهد کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه اقامه نماز رابطه انسان با مخلوق خودش را مستحکم میکند، گفت: متأسفانه امروز بشریت بهدلیل غرقشدن در مادیات و مسائل دنیوی، کمی از مباحث دینی فاصله گرفته است و همین مسأله، بستری را برای گسترش هجمههای فرهنگی دشمنان فراهم کرده است.

وی با تأکید بر اینکه امروز باید از همه ابزارهای موجود در جامعه بهمنظور جذب جوانان به سمت نماز بهره گیریم، افزود: در وضعیتی که دشمن همه توان خود را در جهت تضعیف ارزش های دینی در جامعه بهکار گرفته است، بهترین وسیله، تحکیم رابطه مخلوق با خالق خود است.

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران با بیان اینکه امروز نسل جوان جامعه در معرض آسیب های اجتماعی و فرهنگی بسیاری قرار دارد، گفت: نماز سد محکمی در برابر فتنه های فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب است.

وی با بیان اینکه در نماز، حکمت‌های زیادی نهفته است، ادامه داد: همه فرایض دینی و توصیه‌های الهی برای مردم مفید بوده و راه سعادت را به روی انسان می‌گشاید، اما برای اینکه در مسیر الهی قدم برداشته شود، ابتدا باید تکالیف واجب بهویژه نماز را مورد توجه قرار داد. 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه نماز، تنها وسیله برای ارتباط معنوی با خداوند متعال است، تصریح کرد: یکی از وسایل آرامش روحیوروانی در انسان‌ها، ازدواج و ذکر و یاد خداوند است. 

وی با تأکید بر اینکه بهترین لحظات عمر انسان در هر وضعیت و زمانی، لحظه در یاد و ذکر خدا بودن است، ادامه داد: با انجام واجبات الهی و نماز، زنگار از قلب انسان‌ها زدوده و لطافت و پاکی و محبوبیت، جای آن را می‌گیرد که این امر به دلیل حسنات این فریضه است.  

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران با اشاره به اینکه دستگاههای دولتی و ادارات کشور باید در اقامه نماز اول وقت الگو باشند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی مواقع دیده می شود، برخی ادارات در برپایی نماز اول وقت کمکاری می کنند.

وی با بیان اینکه بی توجهی به فریضه الهی نماز و سبک شمردن آن در جامعه اسلامی، بهطور حتم عواقب و تبعات سنگینی را به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: اگر امروز بخشی از جامعه درگیر مقابله با برخی مشکلات و ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی است، به دلیل بیتوجهی به همین فرایض مهم دینی است.

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران با بیان این که فرایض دینی همچون سدی از سقوط انسان در پرتگاه گناه و انحراف جلوگیری خواهد کرد، بیان داشت: جامعه برای خنثی کردن هجمههای فرهنگی و توطئههای دشمنان بیش از هر زمان دیگری به گسترش مبانی دینی و اعتقادی در جامعه نیازمند است.

حجت الاسلام ابراهیمی در پایان به شرایط جغرافیایی مازندران اشاره کرد و با بیان اینکه این استان، سالانه پذیرای میلیونها مسافر از سراسر کشور است، بر ضرورت گسترش مساجد بینراهی در مناطق مختلف استان تأکید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha