جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام‌ زکریا نیکویی

حوزه/ حجت الاسلام نیکویی گفت: روحانیون باید به سراغ سینما و سینماگران بروند و دغدغه‌های جدی خویش که از روی دین‌داری و تدین است را برای آن‌ها مطرح و سعی در حضور مؤثر و برادرانه در کنار اهالی هنر و رسانه داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌ زکریا نیکویی، معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج رسانه کشور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، اظهار داشت: یکی از رسالت‌های روحانیون نسبت به رسانه و سینما همراهی و حضور در کنار اهالی این هنر می‌باشد، اما متأسفانه سینما تاکنون بیشتر با قهر و غضب روحانیون مواجه بوده است.

وی تصریح کرد: بعضی از روحانیونی که این روزها از موضعی طلبکارانه با سینما سخن می‌گویند، وظایف خود را فراموش کرده‌اند؛ این موضع طلبکارانه برخی روحانیون نسبت به سینما نه منطقی و عقلانی بوده و نه با اقتضائات و وضعیت سینمای موجود ما سازگار است.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج رسانه کشور، با طرح این سؤال که «آیا خانواده سینما بیشتر با اخم و قهر روحانیت روبرو بوده است یا با مهر آن‌ها؟»، بیان کرد: اگر نگاه حوزه به سینما از منظر ضرورت است؛ پس وقتی ضرورت‌ها از میان برود آیا سینما نیز نفی خواهد شد؟ و آیا جوامع دینی و حوزه‌های علمیه نسبت به تبیین و ترسیم عقلانی و تشریعی علوم انسانی، از جمله سینما به عنوان یک پدیده انسانی و اجتماعی اقدام درخور توجهی انجام داده‌اند؟ خروجی فکری و اندیشمندانه روحانیون بزرگ حوزه‌های علمیه نسبت به سینما چیست؟

حجت الاسلام نیکویی در ادامه تصریح کرد: بهتر است به جای طلبکار بودن از سینما، به کارنامه دینی خود و نسبت آن با پدیده‌های جدید و از جمله سینما نگاه کنیم و سپس نسبت‌های عقلانی مطالبات خود از سینما و وظایف سینما را بسنجیم و مورد داوری منصفانه و عادلانه قرار دهیم.

وی گفت: تا زمانی که روحانیت نسبت به سینما از پایگاه و جایگاه یک عالم بزرگ دینی نیاندیشد و مسائل و کارکردهای سینما را نشناسد، سخن گفتن از وظایف و تکالیف سینما چندان عالمانه نیست.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج رسانه کشور، در پایان یکی از ویژگی‌های مهم انبیاء را پیگیری و حرکت به‌سوی مردم برای هدایت آن‌ها دانست و اظهارداشت: انبیاء الهی با همه توان می‌کوشیدند تا با برقراری ارتباطی انسانی، همراه با حفظ کرامت مردم، آن‌ها را به فطرت خدایی‌شان متذکر شوند و بستر زندگی درست را به نشانشان دهند؛ به همین دلیل روحانیون نیز باید با تبعیت از بزرگان دین و شریعت اسلام به سراغ سینما و سینماگران روند و دغدغه‌های جدی خویش که از روی دین‌داری و تدین است را برای آن‌ها مطرح و سعی در حضور مؤثر و برادرانه در کنار اهالی هنر و رسانه داشته باشند.

 

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha