سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
معاون توسه مدیریت و منابع سازمان اوقاف و امور خیریه کشور

حوزه/ معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: مسئله پژوهش در سازمان اوقاف و امور خیریه در سال های گذشته مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین میرخلیلی صبح امروز در جمع کارشناسان تشکیلات، آموزش و تحول اداری ادارات کل اوقاف سراسر کشور در یزد، گفت: مفاهیمی همچون مشورت پذیری و تخصص گرایی که نیاز امروز سازمان ها می باشد از جمله معارفی است که خداوند متعال در قرآن به عنوان کتاب زندگی به آن پرداخته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همچنین سهیم کردن کارکنان و مشارکت همگانی را یکی از راهکار های تحول اداری برشمرد و افزود: حضرت علی(ع) در فرمایش گران بهای خود می فرمایند در کارهایتان مشورت کنید که دو فایده مهم دارد اول اینکه در صورت موفقیت دیگران حسادت نمی کنند و دوم اینکه در صورت شکست اطرافیان ملامت نخواهند کرد چرا که همه در آن سهیم بودند.

وی بررسی و تجزیه و تحلیل را از جمله آموزه های دین و قرآن کریم معرفی کرد و تصریح کرد: در روایات ما وارد شده است که هر کس بدون علم و آگاهی کاری را انجام دهد بیش از آنکه اصلاح کند خراب و فاسد خواهد کرد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: با توجه به تغییر ساختار سازمان اوقاف در سال ۹۱ بعد از ۵ سال می توان برنامه ریزی های لازم را برای اصلاح ساختار انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین میر خلیلی با اشاره به سیاست کلان نظام اداری ابلاغی از مقام معظم رهبری، سیاست های ابلاغی دولت و تدابیر نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه، افزود: باید پس از جمع آوری همه پیشنهادات از شهرهای کوچک و بزرگ نسبت به برنامه ریزی با توجه به ظرفیت ها و ماموریت ها اقدام کرد.

معاون توسه مدیریت و منابع سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اضافه کرد: باید در حوزه های آموزش و پژوهش حضور فعال داشته باشید و با اولویت شناسی به اقدامات غیر ضروری نپردازید.

وی با یادآوری امر مهم پژوهش در سازمان اوقاف و امور خیریه، اظهار داشت: این موضوع مهم در سال ها گذشته مغفول مانده و مسیر برخی فرایند های طولانی باید با درایت کارشناسان تحول اداری کوتاه شود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha