جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رضا نوری

حوزه/امام‌جمعه موقت بجنورد، خواستار کاهش زمان خطبه های نماز برای سهولت در انجام فرائض دینی از سوی مردم شد و گفت: طولانی بودن خطبه های نماز یا سخنرانی میان آن، برای برخی از نمازگزاران جذاب و مفید، اما برای عده‌ای دیگر که فقط فرصت اقامه نماز داشته و برای برگشتن به سرکار خود عجله دارند، ناخوشایند می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری صبح امروز در جمع شماری از ائمه جماعات این استان، اظهار داشت: میان دونماز نباید بیان مسائل شرعی یا احکام به طول انجامد زیرا برای سخنرانی مطلوب نیست و خطبه‌های نماز را باید کوتاه و پر مغز کرد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از مساجد، مرسوم است که امام جماعت در میان دو نماز، درباره موضوعات مختلف دینی سخنرانی کرده یا به بیان احکام پردازد، افزود: این موضوع برای برخی از نمازگزاران جذاب و مفید، اما برای عده‌ای دیگر که فقط فرصت اقامه نماز داشته و برای برگشتن به سرکار خود عجله دارند، ناخوشایند می‌باشد.

امام‌جمعه موقت بجنورد با اشاره به وظایف ائمه جماعات گفت: با کاهش زمان خطبه‌های نماز، مردم به در انجام فرایض دینی‌شان یاری نمایید.

وی تصریح کرد: بیان احکام و مسائل شرعی در بین دو نماز فی‌نفسه اشکال ندارد، اما نباید باعث ایجاد خستگی در نمازگزاران و در نتیجه عدم رغبت آنان برای شرکت در نماز جماعت شود.

حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه باید بر اساس مقتضیات حال نمازگزاران عمل شود، افزود: امام جماعت باید با در نظر گرفتن مأمومین و شرایط آن‌ها زمان برپایی نماز، فاصله بین دو نماز، آداب و ادعیه و سخنرانی را تنظیم کند، بنابراین چنانچه مصلحت نمازگزاران رعایت گردد عمل مزبور مناسب است.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید خطبه‌ها در حدی باشد که موجب گریز مأمومین و نمازگزاران از مسجد نشود، خاطرنشان کرد: بهتر است سخنرانی را بعد از دو نماز ایراد کنند تا افرادی که کار دارند از فیض دو نماز محروم نشوند.

 

انتهای خبر/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha