پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ربانی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه از آمادگی این مرکز برای حمایت از ماموریت های خرد و کلان حوزه در عرصه های مختلف خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ربانی پیش از ظهر امروز در همایش حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز گفت: مرکز خدمات در ارایه خدمات، هدفمند فعالیت می کند؛ این نهاد خود را کمیته امداد حوزه نمی داند، بلکه قرار است که خدمات این مرکز به تحقق اهداف حوزه کمک کند.

وی افزود: در این راستا تلاش می کنیم که این خدمات بر اصول و اهداف حوزه استوار باشد؛ در این زمینه قرار نیست که نگاه صنفی داشته باشیم بلکه نگاه ما ماموریتی است.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه تصریح کرد: در این زمینه باید رسالت های حوزه طبقه بندی شود و در اینجا به سختی نیازمند هستیم که مجامع حوزوی ما را در این زمینه کمک کنند.

وی گفت: همچنین از نظر ما همه فعالان حوزوی که به عنوان روحانی تلقی می شوند، در یک سطح نیستند؛ اساتید قائمه و ستون فقرات حوزه هستند که باید از آنها حمایت کرد؛ قطعا خدمات به اساتید با طلاب متفاوت خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی اظهارکرد: طلاب فعال و قوی و کوشا باید تحت حمایت های خاص قرار گیرند؛ از جمله فعالیت هایی که مرکز خدمات باید با همکاری مرکز مدیریت حوزه دنبال کند، تلاش در زمینه طبقه بندی سطوح اساتید و مبلغین و ... است.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه تصریح کرد: امروزه تلاش داریم که به آمار مفصل از مبلغان حوزه بین الملل برسیم؛ باید این مساله محقق شود تا بتوانیم طبقه بندی های لازم را انجام دهیم.

وی گفت: از این روی نیازمند کمک مجامع حوزوی هستیم و امیدواریم در حوزه این رسالت بزرگ به خوبی عمل کنیم؛ بودجه مرکز خدمات محدود است، ولی سعی داریم که از عنایت رهبر معظم انقلاب بهره ببریم و برای پشبرد اهداف حوزه های علمیه گام برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی اظهارکرد: در هیچ یک از دوران تشیع فرصتی پیش نیامده است که بزرگی چون رهبر معظم انقلاب این چنین به مبلغان و حوزه های علمیه یاری و کمک برسانند و باید از این فرصت استفاده کنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه تصریح کرد: مرکز خدمات درارایه خدمات خود تنها به خود مبلغ و روحانی و خدمات مادی بسنده نکرده است و مباحث مرتبط به خانواده روحانیون و مباحث روحی روانی آنها را نیز مد نظر دارد.

وی گفت: اگر تبیین مبانی دین اسلام، وظیفه اسلامی روحانیت است، قطعا طلاب باید مسیر فعالیت خود را در این زمینه طبقه بندی کنند؛ روحانی که مبین آیات قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) است باید نگاه تمدنی و بین المللی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی اظهارکرد: نگاه ما به جهان باید با فرهنگ و ادبیات بین المللی نیز همراه باشد؛ اگر می خواهیم نگاه جهانی و بین المللی داشته باشیم باید ضمن توجه به فرهنگ و ادبیات و عرف داخلی و بومی، باید به عرف بین المللی نیز نظر بیاندازیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه تصریح کرد: برای موفقیت در عرصه تبلیغ بین الملل نیازمند سرمایه گذاری متناسب با اهمیت حوزه بین المللی هستیم؛ نکته دیگر آن است که نباید تبلیغ را به تبلیغ عمومی تنزل دهیم؛ مراکز علمی و پژوهشی دنیا نیازمند حضور نمایندگان حوزویان هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha