جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ مراسم افتتاح دفتر خبری خبرگزاری حوزه در سمنان

حوزه/ «جهت دهی بیداری اسلامی به سمت اسلام ناب»، «پرهیز از افراط گری و سکولاریسم»، «تکیه نمودن بر مقاومت در برابر استکبار»، «انتقال فرهنگ بسیج و بسیجی»، «بهره گیری از ضعف ها و تناقضات دشمن»، «بومی سازی دفاع» و «هزینه کم و بهره زیاد» از جمله راهبردهای جمهوری اسلامی ایران بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در «آئین افتتاحیه دفتر خبری خبرگزاری حوزه در سمنان» که با حضور آیت الله شاهچراغی برگزار شد، اظهار داشت: از خبرگزاری حوزه به دلیل بسط و گسترش دفاتر خود در استان ها کمال تقدیر و تشکر را داریم

وی با اشاره به مهمترین تهدیدات نسبت به انقلاب اسلامی ایران، ابراز داشت: اگر به مجموعه حوادثی که در طول این 38 سال نگاه کنیم، شاهدیم که دو تهدید «سخت نیابتی» و «نرم مستقیم» متوجه انقلاب اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان ساخت: دشمنان از سال 2008 راهبرد خود را به سمت جنگ نیابتی تغییر داده و شاهد آن در منطقه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: تدبیر جمهوری اسلامی ایران در برابر این نبرد سخت و نیابتی، «ترکیب میان قدرت و قوت» و «تبدیل نبرد نابرابر به نبرد نامتقارن» بوده است.

وی با اشاره به اینکه ترکیب میان قدرت و قوت عامل اقتدار است، ادامه داد: نقش قوت، زیربنایی و اساسی است و قوت زیربنایی در کنار قدرت بیرونی عامل اقتدار بوده و جمهوری اسلامی با ترکیب این دو عنصر، اقتداری را در منطقه به وجود آورد که تحولات بسیاری را پشت سر داشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به راهبردهای جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با دشمنان در منطقه، بیان داشت: «جهت دهی بیداری اسلامی به سمت اسلام ناب»، «پرهیز از افراط گری و سکولاریسم»، «تکیه نمودن بر مقاومت در برابر استکبار»، «انتقال فرهنگ بسیج و بسیجی»، «بهره گیری از ضعف ها و تناقضات دشمن»، «بومی سازی دفاع» و «هزینه کم و بهره زیاد» از جمله راهبردهای جمهوری اسلامی ایران بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اظهار داشت: ایران توانست مرز میان اسلام ناب منطقی را در برابر اسلام افراطی آنان  مشخص نموده و به منصه ظهور برساند و امروز حضور 100 هزار بسیجی در سوریه به دلیل انتقال فرهنگ بسیج از جمهوری اسلامی ایران می باشد.

وی ابراز داشت: ایران به جای ارسال نیرو و اسلحه، دفاع و مقاومت را بومی سازی نموده و از توان داخلی کشورهای عراق، لبنان، غزه و سوریه برای مقابله با دشمنان استفاده نموده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان ساخت: ما در کشور سوریه، سرمایه های ارزشمندی را فدای حرم و حریم حضرت زینب(س) کرده ایم؛ اما دستاوردهای ایران اسلامی بسیار بالا بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به نقش رسانه، تصریح کرد: امروز امپراتوری آمریکا، رسانه ای است و مستقیما به هدایت آن مشغول است.

وی بیان داشت: هدف کلان دشمن در جنگ نرم، «براندازی» و راهبرد او «تعامل» و «مذاکره» است که امروز شاهد آن هستیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این مطلب که «نفوذ»، «تغییر محاسبات» و «استحاله نظام» سه برنامه دشمن برای ماست، اظهار داشت: «تصرف در اندیشه و ادراک سیاسیون، نخبگان و دولتمردان»، «تصرف در ادراک فرهنگی مردم» و «گنجاندن عناصر مأمور در حساس ترین موضوع مورد معامله و مذاکره» از قلمروهای مسئله نفوذ دشمنان است و از این راه وارد می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ابراز داشت: «تغییر محاسبات» نیز به معنای تغییر نگاه به سمتی است که با آن شخص می توان مذاکره کرد و دور هم نشست.

وی با اشاره به مصادیق نفوذ، خاطرنشان ساخت: از مباحث قابل تأسف در مذاکرات برجام، حضور انسانی دو تابعیتی در این مذاکرات است که سری ترین و حساس ترین اطلاعات را تحت اختیار دشمنان گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: «تأثیرپذیری از القائات دشمن» و «تکرارپذیری اشتباهات» از خطراتی است که امروز متوجه ماست و باید مراقب آن باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بیان داشت: دولت های گوناگونی در ایران مذاکرات را انجام داده و همه به پلیدی آمریکا پی برده اند؛ حتی در اواخر دولت آقای احمدی نژاد نیز شاهد چنین تفکرات، برنامه ها و انحرافاتی بوده ایم.

وی با بیان اینکه میزان حال فعلی افراد است ادامه داد؛ البته امروز عده ای طلبکار شدند که چرا از احمدی نژاد در دوره اول حمایت کردید؟ اگر اینطور باشد، باید به خدا نیز اعتراض کرد که چرا شیطان جزو ملائک قرار گرفته بود و یا در موضوع طلحه و زبیر هم باید به پیامبر اکرم(ص) اشکال کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: امیدواریم دولت ها این قضیه را ختم کرده و آن را به پایان برسانند؛ چراکه امروز طشت رسوایی آمریکا در تمام دنیا نمایان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در بخش دیگر از سخنان خود ابراز داشت: امروز منبر یکی از رسانه های مفید و مؤثر است؛ اما بسیاری از منابر پخش شده در صدا و سیما موعظه و نصیحت است و جای منابر بصیرت افزا و جهت ده در این رسانه کم است که باید پررنگ شود.

وی خاطرنشان ساخت: اگر بصیرت و بینش مردم بالا نرود، خطراتی را برای مردم و جامعه در پی خواهد داشت؛ چراکه دشمن از امپراتوری رسانه ای خود حداکثر استفاده را کرده و ما نیز باید از این ظرفیت و توان استفاده نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha