جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: جامعه غارت‌زده آن نیست که اموالش را به غارت ببرند؛ چرا که اموال قابل جبران است اما اگر فرهنگ جامعه به یغما رفت، چیزی جز تفاله‌ای بیش باقی نمی‌ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان‌جنوبی، با اشاره به اهمیت فرهنگ در جامعه به تشریح کلمه فرهنگ پرداخت و اظهارداشت: کلمه فرهنگ یک کلمه ترکیبی است و از دو بخش فر(جلوه و شکوه) و هنگ(جمع) تشکیل شده است.

وی با اشاره به نقش و تاثیر فرهنگ شخصی در رفتارهای اجتماعی بیان داشت: مجموعه آنچه که در مسائل اعتقادی، احساسی، اخلاقی و ارزش‌هایی که دریک جامعه نهادینه شده، بروز و ظهوری است که در رفتار و کردار انسان نشان داده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی مهم‌ترین مسأله جامعه را فرهنگ دانست و گفت: جامعه دارای زوایای گوناگون بوده و وقتی این زوایا تجمیع شوند چیزهایی در عمل، رفتار و کردار انسان به نمایش گذاشته و نهایتا فرهنگ را تشکیل می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تأکید بر اینکه مقوله فرهنگ هویت جامعه است، تصریح کرد: جامعه غارت‌زده آن نیست که اموالش را به غارت ببرند؛ چرا که اموال قابل جبران است اما اگر فرهنگ جامعه به یغما رفت، چیزی جز تفاله‌ای بیش باقی نمی‌ماند.

وی به هشدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، پیرامون مساله فرهنگ اشاره کرد و گفت: باید مراقب اقدامات دشمن بود تا مبادا پس از مدتی به خود آییم و ببینیم که همه چیزمان به غارت رفته است.

رئیس شورای حوزه های علمیه خراسان‌جنوبی، خطاب به اعضای شورای فرهنگ عمومی استان، متذکر شد: مسؤولیتی که بر دوش شماست، یک امانت بسیار مهم بوده و باید به مهم‌ترین و ارزشمندترین مسائل فرهنگی توجه داشته باشید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: در تصریح مقام معظم رهبری، زمانی که نام شهر بیرجند به زبان می‌آید می‌گویند شهر تدین و دانش؛ بنابراین این استان شهر ادب است و باید در مقابل خطرات، این شهر را با چنگ و دندان حفظ کنیم.

وی افزود: طی دهه‌های اخیر آسیب‌های زیادی به ملت‌ها وارد و تغییراتی حاصل شده، اما ذخایر موجود خیلی زیاد است و باید تصمیم بگیریم از این پایگاه معنوی یعنی «شورای فرهنگ عمومی» چگونه در مقابل ناتوی و غارت فرهنگی دفاع کنیم.

رئیس شورای حوزه های علمیه خراسان‌جنوبی در پایان، با بیان اینکه برخی آسیب هایی که به فرهنگ جامعه اسلامی وارد شده، از ناحیه مسئولان بوده است، اظهارداشت: مسؤولانی که باید حافظ فرهنگ مردم باشند، متأسفانه خود موجب آسیب می شوند و باید در این زمینه هوشیار و آگاه بود.

 

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha