سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دبیر جشنواره علامه حلی مازندران

دبیردومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران از دو برابر شدن آثار برگزیده این جشنواره امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته سی اثر برگزیده جشنواره استانی علامه حلی، شد که این تعداد امسال دوبرابر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمدصادق فاضل، دبیر دومین جشنواره استانی علامه حلی در مازندران، امروز در مراسم اختتامیه این جشنواره با اشاره به تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه، اظهارداشت: در سال جاری، یک هزار و ۵۹ اثر در قالب مقاله، کتاب، تحقیق پایانی و پایان نامه سطح سه از سوی طلاب مدارس علمیه برادران و خواهران استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی با بیان این که ارزیابی اجمالی آثار در سال جاری، به خود مدارس علمیه واگذار شد، افزود: پس از بررسی های صورت گرفته بر اساس فرم ارزیابی، حدود ۵۰۰ اثر به دبیرخانه مرکزی این جشنواره در استان ارسال شد.

حجت الاسلام فاضل، با اشاره به این که برای ارزیابی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره استانی علامه حلی مازندران از ظرفیت ۴۳ استاد بهره گرفته شد، خاطرنشان کرد: هر یک از آثار دریافتی، حداقل یک مرتبه و حداکثر سه مرتبه از سوی اساتید داور مورد ارزیابی قرار گرفته است.

دبیر دومین جشنواره استانی علامه حلی در مازندران، با بیان این که پس از ارزیابی های اجمالی و تفصیلی صورت گرفته در گروه های علمی، ۶۱ اثر حائز رتبه و امتیاز لازم شدند، تصریح کرد: از میان آثار منتخب دومین جشنواره استانی جشنواره علامه ملی مازندران ۳۵ اثر مربوط به حوزه علمیه خواهران و ۲۶ اثر منتخب نیز مربوط به مدارس علمیه برادران استان است.

و با اشاره به این که از ۶۱ اثر منتخب این جشنواره، ۴۳ اثر به دبیرخانه جشنواره علامه حلی کشور ارسال شد، تصریح کرد: این آثار در رقابت های کشوری این جشنواره مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهند گرفت.

حجت الاسلام فاضل با بیان این که در دومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران مدارس علمیه بر اساس فعالیت های پژوهشی در جشنواره رتبه بندی شدند، خاطرنشان کرد: این رتبه بندی بر اساس درصد مقاله نویسان نسبت به کل طلاب مشغول به تحصیل مدرسه، معدل نمرات ارزیابی تفصیلی اول آثار ارسالی از طرف مدرسه به دبیرخانه جشنواره و امتیازات ویژه صورت گرفته است.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: در این رتبه بندی برگزیده رتبه نخست باید ۲۰ امتیاز، برگزیده رتبه دوم ۱۵، برگزیده رتبه سوم ۱۰ و شایسته تقدیر نیز باید ۵ امتیاز را به خود اختصاص دهد.

حجت الاسلام فاضل با بیان این که در این رتبه بندی ۳۵ مدرسه علمیه برادران و خواهران مازندران و شهرستان بابل مورد ارزیابی قرار گرفتند، تصریح کرد: در این ارزیابی مرکز تخصصی نورالزهرا(س) ساری، فیضیه مازندران و الزهرا ساری رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

دبیر دومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران با اشاره به این که خوشبختانه بر اساس بررسی های صورت گرفته آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره قابل قبول بوده است، تصریح کرد: ارزیابی های انجام شده نشان دهنده اقداماتی توجیهی و همچنین برگزاری کارگاه و دوره های آموزشی در سطح مدارس علمیه است.

وی با اشاره به این که در نخستین جشنواره استانی علامه حلی که سال گذشته در مازندران برگزار شد سی اثر منتخب داشتیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این رقم امسال به ۶۱ اثر افزایش یافته است که ان شاء الله در سال های آتی شاهد رونق و کیفیت بخشی به مقالات ارسالی از سوی طلاب خواهیم بود.

دبیر دومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران از دو برابر شدن آثار برگزیده جشنواره امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته سی اثر برگزیده جشنواره استانی علامه حلی شد که این تعداد امسال دوبرابر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha