جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ نشست مسئولان خبرگزاری حوزه با مدیر حوزه علمیه سمنان

حوزه/ در حاشیه آئین افتتاحیه دفتر خبری خبرگزاری حوزه در استان سمنان، نشست مسئولان این خبرگزاری با مدیر حوزه علمیه سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در حاشیه آئین افتتاحیه دفتر خبرگزاری حوزه در استان سمنان، نشست مسئولان این خبرگزاری با حجت الاسلام والمسلمین مهدی نژاد، مدیر حوزه علمیه سمنان در مرکز مدیریت حوزه علمیه این استان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین مهدی نژاد در این نشست گفت: سمنان پنجمین استان از نظر وسعت است که دارای 13 مدرسه علمیه و دو مرکز تخصصی کلام و تفسیر است.

وی اظهار داشت: سایر احزاب و فرقه هایی همچون بهائیت نیز در این استان حضور داشته و مشغول به فعالیت می باشند.

مدیر حوزه علمیه سمنان ابراز داشت: فعالیت زیادی از سوی حوزه علمیه سمنان در حال انجام است که نیازمند به اطلاع رسانی بهتر بوده و خوشبختانه با راه اندازی دفتر خبرگزاری حوزه در این استان می توانیم به این مقصود برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی نژاد خاطرنشان ساخت: در این استان ارتباط مناسبی با آموزش و پرورش داشته و خوشبختانه همکاری و تعامل مناسبی ایجاد شده است؛ همچنین ارتباط علما با حوزه علمیه استان بسیار مناسب است و همراه ما می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد میرغیاثی نیز در این نشست گفت: امام راحل فرمودند: «امروز جهان روی تبلیغات می چرخد» که انصافا سخن درستی است و شاهد نمود آن از گذشته تاکنون بوده ایم.

وی تصریح کرد: امروز شیعه دارای همه مباحث از جمله منطق، اصول و ... بوده و می توانیم با رسانه تمام معارف ناب اسلامی را به دنیا عرضه نماییم

مسئول نظارت و ارزیابی رسانی رسمی حوزه بیان داشت: امیدواریم راه اندازی دفتر خبرگزاری حوزه در استان سمنان منشأ خیرات و برکات در این استان شده و شاهد انعکاس مناسب اخبار، فعالیت ها و ظرفیت های موجود در حوزه علمیه این استان باشیم.

حجت الاسلام رمضان عزیزی نیز در این نشست اظهار داشت: یکی از نکاتی که در موضوع خبر کمتر به آن توجه می شود، تولید اخبار است؛ پوشش اخبار روتین در مناسبت ها و مراسمات گوناگون به خوبی انجام می شود؛ اما آنچه که فراموش شده و باید توجه بیشتری به آن شود، تولید اخبار است.

وی ابراز داشت: انتشار برشورها و ویژه نامه ها در موضوع فرقه های موجود در استان سمنان از مباحث مناسبی است که نیازمند به اطلاع رسانی بیشتر می باشد.

سردبیر هفته نامه افق حوزه خاطرنشان ساخت: آموزش طلاب برای موضوع اطلاع رسانی از نکاتی است که باید در استان های گوناگون بیشتر به آن پرداخته شود تا بتوانند به صورت تخصصی وارد فضای خبر و اطلاع رسانی شوند.

حجت الاسلام عزیزی تصریح کرد: پرداختن به تاریخ حوزه استان، انتشار اخبار از سیره علمی و عملی بزرگان حوزه و ... از مباحثی است که متأسفانه فراموش شده و باید بیشتر به توجه شود.

حسن صدرایی عارف نیز در این نشست به ایراد سخن پرداخت و گفت: مدیریت حوزه های علمیه به حوزه علمیه استان های گوناگون و گسترش رسانه در آن اهتمام داشته و بر این اساس، شاهد پیام آیت الله اعرافی برای افتتاح دفتر خبرگزاری حوزه در استان سمنان بوده ایم.

وی اظهار داشت: اگر فعالیت ها جهادی و اخلاص انجام شود، اثر و برکت مناسبی به دنبال خواهد داشت و امروز در آئین افتتاحیه شاهد آن بوده ایم.

سردبیر خبرگزاری حوزه ابراز داشت: مباحث رسانه ای برای مخاطب حوزوی جاذبه داشته و امروز شاهد این اتفاق در آئین افتتاحیه بوده ایم.

صدرایی عارف خاطرنشان ساخت: تربیت طلاب رسانه ای از مباحثی است که باید توجه بیشتری به آن شود تا بتوان دستاورد مناسبی در این زمینه داشت.

علی علیزاده نیز در این نشست تصریح کرد: دفتر خبرگزاری حوزه در سمنان، چتر رسانه ای حوزه در تمام استان است و می تواند تمام نهادهای فرهنگی را تحت پوشش رسانه ای خود قرار دهد.

وی بیان داشت: امروز ظرفیت های مناسبی در حوزه علمیه استان سمنان وجود دارد که شناخت مناسبی از آن وجود نداشته و باید فعالیت بیشتری در این زمینه صورت بپذیرد.

دبیر سرویس استان های خبرگزاری حوزه در پایان اظهار داشت: از تمام دست اندرکاران و مسئولان برگزاری مراسم افتتاحیه دفتر خبری خبرگزاری حوزه در استان سمنان نیز تقدیر و تشکر داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha