سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ، امام جمعه بجنورد

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، با بیان اینکه نیروهای ارزشی و انقلابی باید سکاندار عرصه فرهنگ باشند، گفت: حمایت از جریان ارزشی و انقلابی در مقابل جریان متکی و وابسته به غرب یک امر مهم و ضروری برای اصل نظام اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، پیش از ظهر امروز در دیدار شماری از مسئولان فرهنگی استان اظهار داشت: کار در عرصه فرهنگ بسیار حساس است، ازاین‌رو باید نیروهای ارزشی و انقلابی سکاندار عرصه فرهنگ باشند.

وی نقش فرهنگ ارزشی در جامعه را بسیار مهم و اساسی خواند و افزود: نگاه به فرهنگ و ارزشی و انقلابی باید نگاهی بلندمدت همراه با برنامه‌ریزی دقیق و امید به آینده و بهره‌گیری مناسب از حضور مسئولان ارزشی و انقلابی برای تأثیرگذاری در جامعه باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی، با اشاره به اهمیت اتحاد و انسجام جبهه انقلاب اسلامی در برابر بدخواهان نظام، گفت: باید جریان انقلابی و ارزشی در برابر جریان متکی و وابسته به غرب تقویت شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، تصریح کرد: در جبهه کسانی که متمایل به غرب هستند مرتبه‌های مختلفی وجود دارد؛ شماری در غفلت به سر می‌برند و قابل ترحم، شماری فریب خورده‌اند و نیازمند آگاهی و شماری گرفتار بوده و محتاج تألیف قلوب هستند.

امام‌جمعه بجنورد، ادامه داد و افزود: برخی افراد عقده‌ای، کینه توز بوده و فرصت‌طلب هستند و اگر زمینه و فضای مناسبی پیدا کنند، به میدان آمده و اصل نظام را دچار چالش می کنند, به همین دلیل همواره باید آنان و ترفندهایشان بود.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در مورد این گروه از افراد می‌فرمایند: «بعضی‌شان مدتی را ترسیدند کنار رفتند و خود را مخفی کردند بعدها که فرصتی برایشان پیش آمد از لاک خود بیرون خزیده‌اند! خیال می‌کنند که فرصتی هست!»، «این‌ها بعد آفتابی به تنشان خورد خیال می‌کنند که الآن میدانی است که بتوانند نیش بزنند وارد میدان می‌شوند منتها مارگونه، هدف این‌ها این است که وحدت ملی را تخریب کنند و این اتحاد عمومی ملت را بگیرند، مرتب حرف‌هایی می‌زنند و کارهایی کنند که این‌طور احساس بشود که تشنج عظیم سیاسی وجود دارد، البته همه این‌ها بیگانه نیستند اما بعضی چرا».

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: رهبر معظم انقلاب درباره رویکرد جبهه انقلابی و ارزشی و نیز جبهه وابسته به غرب در مسائل فرهنگی، دینی، سیاسی و اجتماعی مربوط به نظام اسلامی و مردم انقلابی روشنگری‌های های فراوانی کرده‌اند، که باید به تحلیل خردمندانه این سخنان حکیمانه و واقع‌بینانه پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی، با بیان اینکه دستیابی به توسعه همه‌جانبه، مستلزم تقویت بخش فرهنگ و زمینه‌های آن است، اظهارداشت: باید همه دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را برای پیشرفت و آبادی کشور داشته باشند تا إن شاءالله دشمن فرصت خدشه در بدنه کشور را نداشته باشد.

 

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha