جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: امروز جمهوری اسلامی نیاز به اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تهدیدها و توطئه های اقتصادی دشمن دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل ‌‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، روز پنجشنبه در بیست و سومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل سالن همایش‌‌ های پتروشیمی تبریز برگزار ‌‌شد، با اشاره به ضرورت حمایت مسئولین از صنعت ‌‌گران، اظهارداشت: در دنیای امروز اقتصاد بدون توجه به صادرات ممکن نیست و کشورهای پیشرفته با اهمیت دادن به صادرات و اقتصاد به اهداف خود رسیده ‌‌اند.

وی افزود: ایجاد اشتغال و خلق ارزش افزوده و رسیدن به رشد اقتصادی و پایدار، تنها زمانی تحقق می یابد که بنگاه‌‌ های اقتصادی کالاهایشان را به بازارهای جهانی صادر کنند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی نیاز به اقتصاد مقاومتی در برابر تهدیدهای و توطئه های دشمن دارد، تاکید کرد: وقتی مقام معظم رهبری سال ‌‌ها بر این نکته مهم تأکید می کنند که «در اقتصاد مقاومتی صادرات غیر نفتی راهکار موثر و پایدار است»، مسئولان باید بدان اهتمام ورزیده و در راستای اجرایی ساختن آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه توسعه صادرات لازمه کارآفرینی است، گفت: توسعه صادرات غیرنفتی موجب افزایش تولید، اشتغال و ایجاد امنیت شده و وقتی صادرات افزایش پیدا کند میزان وابستگی به خارج نیز کاهش می ‌‌یابد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌‌شرقی، با تاکید بر اینکه فضای کسب و کار باید از حالت رکود خارج شود، تصریح کرد: برای افزایش صادرات باید با ایجاد فضای رقابت و شفافیت، فسادزدایی و رانت ‌‌زدایی شود، باید به اقتصاد برون نگری همراه با اقتصاد درون زایی توجه خاصی داشت و نیازهای سایر کشورها پایش گردد.

وی ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر شاهد تحقق آرمان های رهبر انقلاب باشیم و در پایان گفت: تامین منابع مالی ارزان قیمت یکی از الزامات توسعه صادرات کشور است که می توان با تعریف تعرفه‌‌ های موثر صادراتی این مهم را رونق داد و از ایجاد تلاطم اقتصادی تهدید خارجی در کشور جلوگیری کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha